گریستن رسول الله(ص)از ویژگی های خاص ولادت اباعبدالله الحسین(ع)است

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مطلبی فشارکی در مصاحبه با برنامه «صبح و گفت وگو» با اشاره به ماجرای ولادت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: پیامبر (ص) در گوش راست حضرت اذان و در گوش چپ اقامه کردند و ایشان را در کنار خود خوابانیدند.

وی افزود: اسماً نقل کرده است که از حضرت پرسیدم یا رسول الله: گریه شما برای چیست؟ ایشان فرمودند: بر این پسرم! اسماً می‌گوید: ایشان در همین وقت و ساعت متولد شده که حضرت می‌فرمایند: او را بعد از من طایفه‌ای ستمگر خواهند کشت و خداوند شفاعت مرا به آن‌ها نرساند.

حجت الاسلام مطلبی فشارکی ادامه داد: این ویژگی خاص آقا اباعبدالله الحسین (ع) در زمان تولد بوده است و بنا بر روایت مشهور آن بزرگوار در روز سوم شعبان المعظم سال چهارم هجری در مدینه طیبه به دنیا آمدند و امام حسین (ع) ثمره طیبه نبوت و فرزند رسول خدا و آقا امیر المومنین (ع) و خانم فاطمه زهرا (س) هستند و در دامان این بزرگواران رشد و تربیت یافتند.

وی به نقل حدیثی از حضرت امام حسین (ع) پرداخت و افزود: در روایات آمده است که عرب بادیه نشین به حضور امام آمد و عرض کرد: ای فرزند رسول خدا دیه کاملی را ضامن شده ام ولی اکنون از پرداخت آن ناتوان هستم. فکر کردم از بزرگوار ترین مردم درخواست کمک کنم و هرچه فکر کردم دیدم بزرگوارتر از خاندان رسول خدا کسی نیست. امام حسین (ع) فرمودند: ای برادرم من از تو در مورد سه موضوع سوال می‌کنم؛ اگر یکی از آن‌ها را پاسخ دادی یک سوم دیه را می‌پردازم؛ اگر دو سوال را پاسخ دادی دو سوم را و اگر هر سه سوال را پاسخ گویی همه دیه را می‌پردازم.

حجت الاسلام فشارکی تصریح کرد: اعرابی گفت: ای فرزند رسول خدا شخصیتی مثل شما از منی که جزو عوام هستم، سوال می‌کند؛ حضرت فرمودند: بلی! خودم از پیامبر عزیز اسلام شنیدم که فرمودند: نیکی و عطا باید به اندازه معرفت هر شخص باشد. اینجا بود که اعرابی [آماده پاسخ شد] امام فرمودند: کدام عمل برتر است و اعرابی گفت: ایمان به خدا. حضرت در سوال دوم فرمودند چه عملی انسان را از هلاکت نجات می‌دهد که اعرابی گفت: اعتماد به خدا و در سوال سوم فرمودند: چه [چیز] موجب زینت مرد است که اعرابی گفت دانشی که همراه بردباری باشد.

برچسب ها:

دین و اندیشه

107
0 0

لینک های مفید