شهید آوینی جلوتر از زمان خود حرکت می‌کرد

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم «روایت شیدایی ۱۱ آغازی بر یک پایان، بررسی انقلاب اسلامی در اندیشه شهید آوینی» از سوی مرکز علمی فرهنگی شهید آوینی جمعه شب در سالن
تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

احمدرضا بیضایی استاد دانشگاه در این مراسم اظهار داشت: روز پاسدار در سال جاری بسیار خاص شد و مردم نشان دادند همه پاسدار هستند و از این نهاد در برابر توهین دشمنان با قاطعیت دفاع می‌کنند.

وی اضافه کرد: دنیا معکوس شده و کسانی که نام تروریست بر ما می‌بندند خودشان خالق و حامی تروریست هستند و هنوز ملت‌ها پدیده داعش را که هزاران نفر را با حمایت آمریکا فجیعانه کشتند فراموش نکرده است.

بیضایی بیان کرد: تنها دولتی که امام راحل از آن به عنوان تروریست یاد کردند، دولت آمریکا بود، خیلی بی شرمی است که به سپاه این توهین را روا داشتند و خود همچنان قتل عام می‌کنند اما آینده متعلق به حزب الله است و حقیقت بزودی مشخص خواهد شد.

راه شهدا را فراموش نکنیم

وی تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا فرصتی است تا با افکار و اندیشه‌های انسان‌های بزرگی چون شهید آوینی آشنا شویم و راهشان را از یاد نبریم.

این استاد دانشگاه بیان کرد: سردار سعید قاسمی مصداق واقعی رزمندگانی است که در مستندهای آوینی به تصویر کشیده شدند و از آنها به عنوان سرداران رشید اسلام یاد می‌شود و اگر انقلاب فقط مردان بزرگی چون حاج سعید را پرورش داده باشد ارزش دارد تا ما برای حفظ آن ایثار کنیم.

بیضایی در ادامه گفت: شهید آوینی ۱۲ کتاب دارد که یکی از آنها آغازی بر پایان است اما سه کتاب اصلی شامل: فتح خون، فردایی دیگر و توسعه و مبانی تمدن غرب است و بقیه مجموعه مقالات محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: آرا و اندیشه‌های شهید آوینی در خصوص مبانی نظری انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی در کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب تبیین شده و از سال ۶۸ تا ۷۱ تعداد ۱۲۲ مقاله نوشته و ۱۸ مقاله در سال ۶۴ و بعد از جنگ هم تعدادی از مقالات را نوشته است.

بیضایی بیان کرد: تفکر غرب زده از سال ۶۳ در کشور رسوخ کرد و از سال ۶۸ در بدنه دولت نفوذ یافت و در این فضا شهید آوینی احساس مسئولیت می‌کند و دوربین را زمین گذاشته و قلم در دست می‌گیرد.

استاد دانشگاه یادآور شد: کسانی که درد انقلاب دارند نوشته‌های آوینی را حتماً بخوانند، در بحبوحه جنگ در سال ۶۴ که خود سید در حال نبرد است قلم بر می‌دارد و از توسعه می‌گوید اما با اسم مستعار چون فضایی حاکم است که از نام اصلی استفاده نمی‌کند.

وی گفت: شهید آوینی از زمان خود جلوتر است و رواج فرهنگ و تفکر غربی را متوجه می‌شود و هشدار می‌دهد و در واقع در زمانی که توسعه غربی مفهومی نداشت در سال ۶۴ آن را مطرح کرده و اظهار نگرانی می‌کند.

بیضایی اظهار داشت: سید مرتضی یک بسیجی بود لذا محافظه کار نیست پیرو حزب باد نیست اما چون تنهاست زیاد خرابش می‌کردند و حتی او را دعوت به مسلمانی می‌کردند و بعد از نقدی که به سخنرانی وزیر ارشاد وقت کرد او را کتک زدند.

وی با قرائت فرازی از کتاب «حلزون های خانه به دوش» گفت این کتاب خواندنی است سید وقتی امام را می بیند منقلب می‌شود، خیلی مؤدبانه به وزیر ارشاد وقت نامه می‌نویسد و با صراحت می‌گوید فضای فرهنگی کشور وحشت ناک است و نگران فرزندان کشور می‌شود.

بیضایی اضافه کرد: اگر میزان عشق سید به امام و انقلاب را می‌خواهید بدانید باید عشق اباذر به پیامبر را بررسی کنید.

برچسب ها:

دین و اندیشه

131
0 0

لینک های مفید