چه کسانی به مرگ جاهلیت می میرند؟

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه قافیه باران ویژه نیمه شعبان با موضوع اهمیت و لزوم شناخت امام زمان (عج) و با حضور حجت الاسلام و المسلمین رضا شاه محمدی کارشناس مذهبی و حجت الاسلام و المسلمین صدیقی پاشاکی استاد حوزه و دانشگاه از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

حجت الاسلام شاه محمدی گفت: متأسفانه از دوران بچگی امام زمان (عج) را فردی خشن و قاتل به ما معرفی کردند که در زمان ظهور شمشیر می‌کشد و عده‌ای را می‌کشد درصورتیکه امام زمان مصلِح است و اصلاح با شمشیر ممکن نیست.

وی افزود: طبق روایت دینی هر پیروی از پیروان امام عصر (عج) که مرتکب گناهی شود گویا که یک تیری را به قلب امام زمان می‌زند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مهدویت یک فرهنگ است گفت: برخی به صورت افراطی در مورد امام زمان (عج) صحبت می‌کنند درصورتیکه مهدویت مؤلفه و ادبیات پیچیده ای ندارد. ما به دنبال سعادت، عدل، صلح، امنیت و رفاه در جهان هستیم و به همین خاطر باید به شناخت کامل از امام زمان (عج) برسیم.

در ادامه این ویژه برنامه رادیویی، حجت الاسلام صدیقی پاشاکی استاد حوزه و دانشگاه گفت: معرفت مهدوی یکی از مهم‌ترین موضوعات در بحث مهدویت است. ما در عصری زندگی می‌کنیم که اطلاعات حرف اول را می‌زند لذا هر چه قدر که بتوانیم در این موضوع با اهمیت و عظیم شناخت پیدا کنیم قطعاً در معرفت پیدا کردن به حضرت کمک بزرگی به ما خواهد شد.

وی افزود: یکی از اشکالاتی که امروز می‌توان به جامعه شیعی گرفت معرفت پایین نسبت به امام زمان (عج) است که متأسفانه این معرفت تنها در بین قشری خاص از شیعیان وجود دارد و البته این شناخت هم کامل نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه "هر کس امام زمان خود را نشناسند به مرگ جاهلیت مرده است گفت: این روایت گویای اهمیت موضوع معرفت و شناخت امام زمان (عج) است. امام صادق (ع) در پاسخ به فردی که درباره مرگ جاهلیت سوال کرد فرمودند: اگر کسی امام زمان خود را نشناسد مرگ او در حالت کفر، نفاق و گمراهی خواهد بود.

حجت الاسلام صدیقی پاشاکی با اشاره به روش معرفت پیدا کردن نسبت به امام زمان (عج) بیان داشت: معرفت به امام زمان (عج) باید همراه با درک و از عمق فهم و جان باشد. ارتباط حقیقی با حضرت حاصل نمی‌شود مگر از طریق معرفت پیدا کردن نسبت به ایشان البته این معرفت هم باید به صورت جایگاهی باشد بدین معنی که ما باید جایگاه امام عصر (عج) را در جهان هستی بشناسیم.

برچسب ها:

دین و اندیشه

145
0 0

لینک های مفید