امام زمان (عج)، قوی ترین واسطه فیض الهی به بشریت است

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «قافیه باران» ویژه نیمه شعبان پیرامون موضوع محبت و مهربانی امام زمان (عج) نسبت به کل بشریت به ویژه شیعیان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین شاه محمدی کارشناس مذهبی و همچنین حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحمن غیاث استاد حوزه و دانشگاه از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

حجت الاسلام شاه محمدی در ابتدا گفت: امام زمان (عج) امام مهربانی و امام همه انسانهاست. حکومت ایشان هم از حکومت جمهوری اسلامی خیلی بالاتر است، وقتی در کشور ایران اقلیت‌ها هم کرسی خلافت دارند و در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم فعالیت می‌کنند پس در زمان خلافت امام عصر (عج) نیز اینگونه کرسی‌ها گسترده‌تر و البته با هم متحد خواهند شد.

وی افزود: امام زمان (عج) امام تکنولوژی خواهد بود و در زمان ظهور ایشان همه مراتب علمی حاصل می‌شود. به عبارتی ایشان برای بیان حضور و اقدامات خود از امکانات و تکنولوژی استفاده می‌کند. درست است که امام انتقام خون سیدالشهدا (ع) و خون هر کسی که به ناحق کشته شده را می‌گیرد اما عصر ظهور امام زمان (عج) عصر شمشیر و کشتار و خونریزی نیست.

این کارشناس مذهبی همچنین بیان کرد: ما برای ظهور امام زمان (عج) می‌توانیم صلوات و یا دعای فرج نذر کرده و از ایشان حاجات معنوی طلب کنیم و ایشان را واسطه فیض الهی و ضمانت برای آمرزش از سوی خداوند قرار دهیم.

در ادامه این ویژه برنامه رادیویی، حجت الاسلام و المسلمین غیاث استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما معتقد به یک نظام حکیمانه در کل جهان هستیم و یکی از اصلی ترین مشخصه‌های این نظام، بروز و ظهور رحمت الهی به شکل‌های مختلف است.

وی ادامه داد: اشخاص و افعالی واسطه فیض خداوند به انسان‌ها قرار می‌گیرند. در حال حاضر یکی از قوی‌ترین واسطه‌های فیض الهی وجود مبارک امام زمان (عج) است که باعث دوام و بقا نظام هستی می‌باشند. لذا تمام برکاتی که از طرف خداوند متوجه همه انسان‌ها به ویژه مؤمنین و مسلمین می‌شود به واسطه وجود مبارک حضرت صاحب الزمان (عج) است.

حجت الاسلام غیاث در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان داشت: فضای فعالیت و محبت معصومان (ع) فضای محدود به پیروان آنها نیست. آنها نسبت به دشمن ترین دشمنان خود هم لطف داشتند و مهربان بودند و این خیلی جالب است که ما حتی در برخورد با دشمن بتوانیم حقوق انسانی شامل حال او را رعایت کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه باید ظرفیت خود را برای بهره مندی از وجود حضرت بیشتر کنیم گفت: وجود مبارک امام مهدی (عج) مانند خورشید است که به همه نقاط می تابد اما این ما هستیم که درصد بهره برداری خود را از خورشید کم و زیاد می‌کنیم. لذا هرچه قدر که آگاهی ما نسبت به ایشان بیشتر باشد درصد مهربانی ما از مهر و محبت حضرت هم بیشتر خواهد شد.

برچسب ها:

دین و اندیشه

147
0 0

لینک های مفید