تأثیر ساختارهای مالی بر مالیات و مالیات اسلامی بررسی می شود

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، مؤسسه المهدی، بیرمنگام، انگلستان در روزهای ۴ و ۵ ژوئیه ۲۰۱۹ کنفرانسی را تحت عنوان تأثیر ساختارهای مالی بر مالیات و مالیات اسلامی برگزار می‌کند.

اسلام نهادینه شده، تأیید شده و اشکال مختلف پرداخت مالیات را با هدف تأمین انواع نیازها و الزامات اجتماعی یا فردی اجرا می‌کند. هر دو دسته اجباری و توصیه شده از مالیات و حقوق که در اسلام ترویج می‌شود، تحت عنوان زکات، خمس، کفاره، فطریه، وقف و غیره طبقه بندی می‌شود. در عصر معاصر، مسلمانان در تعدادی از مدل‌های حکومتی (از مدل‌های حکومتی اسلامی تا دولت‌های سکولار) ساکن هستند و این موضوع سوالات مهمی را درباره اثربخشی بالقوه مؤسسات مالی برای مالیات و مالیات اسلامی مطرح می‌کند. این سوالات برای مسلمانانی که در غرب زندگی می‌کنند، مناسب هستند، در حالیکه آنها در حال حاضر تحت پوشش عوائد اجباری یا ساختارهای مالیاتی دولتی قرار می‌گیرند که صرف نظر از هویت دینی فردی است. بر این اساس هفتمین کنفرانس فقهی سالانه مؤسسه المهدی، با هدف بررسی برخی از سوالات و چالش‌های مربوط به این موضوع برگزار می‌گردد.

مهلت ارسال آثار تا پایان روز ۱۵ مه ۲۰۱۹ است.

علاقمندان به موضوع کنفرانس می‌توانند آثار خود را به آدرس ایمیل tajrim@almahdi.eduارسال نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس https://www.almahdi.edu/call-forpaperspapers-the-efficacy-of-financial-structures-for-islamic-taxes-and-dues/ مراجعه گردد.

برچسب ها:

دین و اندیشه

113
0 0

لینک های مفید