همایش «دین و انسان از دیدگاه شهید مطهری» برگزار شد

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش «دین و انسان از دیدگاه شهید مطهری» با حضور اساتید و دانشجویان به همت رایزنی فرهنگی ایران در دانشگاه اسلامی رادن فتح پالمبانگ اندونزی برگزار شد.

مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی ایران در اندونزی در سخنانی در همایش «دین و انسان از دیدگاه شهید مطهری»، گفت: ۴۰ سال از شهادت فیلسوف بزرگ شهید مطهری می‌گذرد و خوشحال هستم که پاسداشت این بزرگ مرد تاریخ اسلام در این دانشگاه برگزار می‌شود تا بتوانیم در این فرصت کم یادی از شخصیت او کنیم و باشد تا انگیزه در ذهن شما آینده‌سازان جامعه اسلامی ایجاد کند.

وی افزود: مطهری یکی از اسلام‌شناسان و محققان توانا است که با تلاش و مجاهدت فراوان توانست در تمامی رشته‌های معارف اسلامی، صاحب نظری ژرف‌اندیش و محققی دقیق و در پاره‌ای حوزه‌ها همچون فلسفه، فقه و اصول در قله اجتهاد قرار گیرد.

رخشنده تأکید کرد: در دوران انقلاب اسلامی ایران نوجوانان و جوانان با آثار و کتاب‌های استاد شهید مطهری آشنا شدند و با توجه به نقش مؤثر استاد مطهری به عنوان نظریه پرداز انقلاب اسلامی، مطالعه و شناخت وی برای قشر جوان در آن دوره بسیار مهم بود.

سخنران بعدی اسماعیل، معاون اول دانشگاه بود. وی با اشاره به شخصیت استاد مطهری گفت: استاد مطهری روحانی، مربی، مبلغ، سخنران، دانشگاهی، نویسنده، مبارز و مجاهد بود. او دارای یک سنت فکری و علمی قوی بدلیل حضور در حوزه علمیه در مشهد و قم داشت و در انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ به همراه امام خمینی (ره) نقش بسیار مهمی را ایفا کرد.

یازواردی، استاد دانشکده علوم انسانی در سخنانی، اظهار کرد: شهید مطهری (ره) اندیشمندی بزرگ و عالمی ارجمند است و در زمانی که دانشجو بودم با برخی از آثار ترجمه شده ایشان به زبان اندونزیایی آشنا شدم و برایم بسیار جالب بود که چگونه ایشان براساس مقتضیات آن زمان توانسته با مطالعات فراوان پاسخگو باشد و به نوعی تلاش کرده است تا به جهانیان بفهماند اسلام در هر زمان می‌تواند برای مشکلات راه حل های منطقی ارائه کند.

در ادامه این مراسم، فیلم کوتاهی از زندگی شهید مطهری (ره) نیز به نمایش در آمد.

برچسب ها:

دین و اندیشه

120
0 0

لینک های مفید