مرمت و بازسازی بقعه امامزاده حسین(ع) قزوین آغاز شد

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت میلاد خجسته امام حسن مجتبی (ع) و هفته میراث فرهنگی پیش از ظهر دوشنبه در مراسمی با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین، حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی استان، حکمت الله داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین طرح بازسازی و مرمت بقعه امام زاده حسین (ع) قزوین آغاز شد.

در مرحله اول این طرح قرار است عملیات بام سازی، مرمت دیوارهای حرم، بازسازی گنبد، مرمت ایوان، پی بنا و آئینه کاری داخل حرم با اختصاص ۱۵ میلیارد تومان انجام شود.

این مرحله از مرمت امامزاده حسین (ع) با استفاده از نیروهای زبده بومی و کشوری و در صورت نیاز کارشناسان خارجی در مدت سه سال انجام می‌شود.

هزینه ۱۵ میلیارد تومانی این بازسازی از محل اعتبارات اداره اوقاف و امور خیریه استان و نیز کمک خیرین تأمین خواهد شد.

بقعه متبرک شاهزاده حسین (ع) قزوین فرزند بلافصل امام رضا (ع) متوفای ۲۰۱ هجری قمری از قرن سوم هجری به بعد همواره زیارتگاه مردم قزوین بوده است، تا جایی که سبب شده آرامگاه بسیاری از دانشمندان، سخنوران و بزرگان قزوین در این محل قرار گیرد.

این بنا که اصالتاً مربوط به دوره ایلخانی است در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۱۸ با شمارهٔ ثبت ۳۳۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و از بزرگترین بقاع متبرکه استان و ارزشمندترین آثصار دوره صفویه محسوب می‌شود.

استاد مجابی از کارشناسان زبده کشور مجری عملیات بازسازی و مرمت بقعه امامزاده حسین (ع) قزوین است.

اداره میراث فرهنگی استان قزوین هم کار نظارت بر نحوه مرمت و بازسازی و گمانه زنی امامزاده حسین (ع) قزوین را بر عهده دارد.

برچسب ها:

دین و اندیشه

116
0 0

لینک های مفید