آبادانی موقوفات در مسیر رونق تولید و اشتغال باشد

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هماهنگی ستاد احیا، عمران و آبادانی موقوفات استان البرز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از معاونان و مدیران کشوری و استانی و کارشناسان در اداره کل اوقاف این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در ابتدای این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: رمضان بهار قرآن است و باید از فرصت مهمانی پروردگار بهترین توشه را ذخیره کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه افزود: یکی از اصلی‌ترین اهداف تشکیل ستاد احیا، عمران و آبادانی موقوفات هم‌اندیشی در راستای بهره‌وری درست و پویا از موقوفات استان است.

وی به نقش بسیار مهم سنت حسنه وقف در جامعه اشاره و تأکید کرد: امروز عمران و آبادانی موقوفات باید در راستای رونق تولید، اشتغال جوانان و کمک به برطرف کردن بخشی از مشکلات مردم باشد.

خاموشی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت‌های موقوفات استان در ایجاد اشتغال و رونق تولید اشاره کرد و افزود: همکاران ما در استان البرز طرح‌های خوبی را شروع کرده‌اند که با هماهنگی و مطالعه دقیق در معاونت‌های بهره‌وری و حقوقی و استفاده از علوم و فناوری روز باید آن‌ها را به سرانجام رساند.

در ابتدای این جلسه نیز حجت‌الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گزارشی از وضعیت بقاع متبرکه و موقوفات استان و طرح‌های پیشنهادی در راستای احیا، عمران و آبادانی موقوفات البرز ارائه کرد.

خاموشی به همراه معاونین و مدیرکل استان با حضور در برخی از موقوفات از پروژه‌های در حال احداث و طرح‌های پیشنهادی بازدید میدانی و دستورات لازم را در تسریع فرآیند عملیات اجرایی صادر کرد.

برچسب ها:

دین و اندیشه

137
0 0

لینک های مفید