۲۰ بقعه و امامزاده در استان قزوین به پنل خورشیدی مجهز می‌شود

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی روز شنبه در سفر به قزوین ضمن نشست با مدیرکل، معاونان و کارشناسان اداره اوقاف استان طرح‌های نیمه تمام سرمایه گذاری، مشکلات موقوفات و طرح‌های ارائه شده را مورد بررسی قرار داد.

حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در نشست با رئیس سازمان اوقاف کشور اظهار داشت: در استان قزوین طرح‌های نیمه تمام متعددی داریم که در صورت تأمین اعتبار و صدور مجوز لازم می‌تواند به درآمد پایداری برای موقوفات تبدیل شود.

مجیدی تصریح کرد: طرح‌های عمرانی مسجد جامع محمدیه در شهرستان البرز نیازمند مجوز است که از ریاست سازمان انتظار همکاری داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: یکی از طرح‌های خوب استان در حوزه اوقاف پیشنهاد اجرای باغ انگور مدرن در وسعت ۵ هکتار است که این طرح در صورت تأمین اعتبار از سوی سازمان در شهرستان بویین زهرا قابلیت اجرایی دارد و می‌تواند به اشتغال منطقه هم کمک کند.

مجیدی گفت: توجه به شرکت‌های دانش بنیان از رویکردهای دیگر اداره اوقاف استان است که در این راستا آماده مشارکت در ساخت دستگاه ایکس ری مواد غذایی هستیم که حداقل به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی بیان کرد: همچنین در دو نقطه استان زمین‌های مناسب موقوفه برای اجرای طرح‌های باغ ویلا داریم که در صورت صدور مجوز و موافقت مرکز آماده اجرای آن هستیم.

مجیدی گفت: مجموعه ۱۲۶۰ هکتاری در یکی از نقاط استان داریم که می‌تواند برای اجرای پروژه‌های عمرانی، گردشگری و اقامتی مورد استفاده قرار گیرد که بخش خصوصی در فاز یک ۱۳۰ میلیارد تومان آورده اعلام کرده که ۵۸ میلیارد تومان برای زیرساخت هزینه خواهد شد و ۱۵ میلیارد تومان می‌توان برای موقوفه اردوگاهی هزینه کرد.

وی اظهار داشت: همچنین مقرر شده هر گاه اداره اوقاف ۷۰ درصد زیرساخت را در اجرای طرح آماده کرد فاز دوم و سوم هم واگذار شود که انتظار همکاری داریم تا پس از بررسی شرایط اقتصادی آن وارد فاز اجرایی شویم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار داشت: تأمین انرژی پاک در بقاع متبرکه از دیگر طرح‌های جدیدی است که می‌تواند هم به محیط زیست کمک کرده و هم نیاز انرژی بقاع متبرکه را به صورت پایدار تأمین کند.

وی گفت: در این راستا ۲۰ بقعه شرایط تجهیز به پنل‌های خورشیدی را دارد که اجرای آن ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امیدواریم تأمین شود.

در ادامه طرح‌های پیشنهادی در حوزه تولید، مرمت و نوسازی بقاع متبرکه و امامزاده‌ها، اجرای طرح‌های اقتصادی با مشارکت اوقاف و بخش خصوصی در حضور حجت الاسلام خاموشی ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئولان امور سرمایه گذاری، حقوقی این سازمان بررسی و مقرر شد پیگیری لازم با ارائه طرح‌های توجیهی صورت گیرد.

امامزاده حسین (ع)، امامزاده شارینی، امامزاده سید محمد، بقعه نرجس خاتون، امامزاده سلیمان و امامزاده مختار در اولویت تجهیز به پنل‌های خورشیدی قرار دارد.

برچسب ها:

دین و اندیشه

141
0 0

لینک های مفید