بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع جهانی صلح اسلامی در بیانیه ای ضمن محکوم کردن طرح به اصطلاح «معامله قرن» و دعوت تمام آزادیخواهان و صلح طلبان برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، این روز را فرصتی برای تأکید و التزام بشریت به نوع دوستی، حفظ کرامت انسانی و صلح عادلانه خواند.

متن این بیانیه در پی می آید؛

امروزه به خاطر استیلای روح سودجویی و مادی گرایی حاکم بر برخی جوامع غربی و سلطه گر شاهد هستیم که اقصی نقاط جهان با مشکلات و آسیب های فراوانی به ویژه در زمینۀ صلح، امنیت، حفظ کرامت انسان ها و عدالت دست به گریبان است. در این میان آنچه بیش از همه و به مدت حدود ۷۰ سال ادامه داشته است، مسأله فلسطین است.

سرزمین فلسطین، به خاطر وقایع و رخدادهای مختلف آن، به نماد و تجسم حقیقی مظلومیت حقوق واقعی انسان و حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین به یک خواست جهانی تبدیل شده است. گروهی بانگ حمایت از حقوق بشر سر می¬دهند اما نه تنها از تضبیع گسترده و فاحش حقوق بنیادین یک ملت در چنگال سلطه طلبان به صورت آشکار حمایت می نمایند؛ بلکه از جنایت رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم بیگناه فلسطین و غزه پشتیبانی می-کنند و به دلایل واهی مانع از امداد رسانی و عملکرد سازمان های بین المللی در دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده این سرزمین می¬شوند.

مجمع جهانی صلح اسلامی ضمن جلب توجه جهانیان به تهدیدهای فراروی صلح و عدالت در جهان معاصر و لزوم حمایت از مردم بیگناه فلسطین و مظلومیت بشریت در گستره سیاست قدرت های حاکم بر روابط بین المللی، تأکید می¬کند که بهترین راه حل مسأله فلسطین همان راه حل ارایه شده توسط جمهوری اسلامی ایران «پیشنهاد برگزاری رفراندوم با حضور تمام ساکنان مشروع این سرزمین» است که تحت تأثیر سیاست قدرت¬های سلطه گر مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است.

همچنین مقارن با روز جهانی قدس امسال، سازمان های جهانی، نخبگان و آزادیخواهان سراسر جهان شاهد یکی از خطرناک‌ترین توطئه‌های جبهه استکبار و صهیونیسم در مورد مسأله فلسطین می باشند. جهان سلطه تلاش دارد با ایجاد اختلاف در جهان اسلام و بکارگیری عوامل و ابزارهای خود «توطئه موسوم به معامله قرن» را به اجرا درآورد. بدون شک این طرح که از سوی سلطه گران و زورگویان جهان و بدون در نظر گرفتن حقوق اولیه، رعایت عدالت و حفظ کرامت انسانی ارایه شده است، نه تنها موجب برقراری صلح و امنیت نخواهد شد، بلکه منطقه حساس و پر تنش غرب آسیا را بیش از پیش ناامن خواهد ساخت و بنابراین محکوم به شکست است.

مجمع جهانی صلح اسلامی از نخبگان، اندیشمندان و آزادیخواهان در سراسر جهان می¬خواهد که با اقدامات علمی و عملی مختلف همچون: برگزاری هم اندیشی، نشست¬های علمی، ارایه نظرات کارشناسانه در رسانه های مختلف و … به افشای نقشه های شوم قدرت های سلطه گر و صهیونیست ها در منطقه بپردازند.

در پایان ضمن تأکید بر هوشیاری مسلمانان جهان و ملت مسلمان ایران دربارۀ ابعاد طرح‌های خطرناک آمریکا و شرکای منطقه‌ای آن به ویژه «طرح معامله قرن»، روز جهانی قدس را نماد وحدت مسلمانان و دفاع از اسلام و به ویژه مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین دانسته و از عموم مسلمانان تقاضا دارد که با هوشیاری و حفظ انسجام و وحدت، در برابر زیاده خواهی و دسیسه چینی¬های استکبار و رژیم صهیونیستی در منطقه پرتلاطم غرب آسیا، بایستند و با حضور چشمگیر خود در راهپیمایی امسال، حمایت خود را از مظلومان و آزادی خواهان جهان نشان دهند.

مجمع جهانی صلح اسلامی
خردادماه

برچسب ها:

دین و اندیشه

100
0 0

لینک های مفید