برخی افراد در عزل و نصب‌های مدیران استان سمنان دخالت می‌کنند

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی ظهر شنبه در مراسم معارفه نخستین مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان پس از تفکیک از اداره کل راه و ترابری در سالن جلسات این اداره کل، بیان کرد: این استان دارای چهار نماینده است و سال گذشته میثاق نامه‌ای بین ایشان تنظیم شد که هیچ نماینده‌ای در استان حق دخالت در عزل و نصب‌ها و امور بودجه‌ای را نداشته باشد و این مرام نامه به امضای سه نماینده رسید اما یک نماینده که خود را خان استان می‌داند از امضای آن سر باز می‌زند.

وی افزود: این موضوع وقتی در زمان خباز استاندار اسبق سمنان به او و نوبخت ابلاغ شد خباز با مشتی گره کرده و برافروخته اظهار داشت که چنین چیزی را قبول نخواهند کرد. ما نیز امروز می‌گوئیم که چه کسی خود را خان این استان می‌داند چه کسی می‌خواهد در تمام امور دخالت کند؟ دوران این قبیل اقدامات گذشته است.

دوری از منافع فردی

عضو خانه ملت گفت: ما نمایندگان ملت برای منافع ملی و پاسداشت خون شهدا آمدیم اگر کسی دنبال منافع خودش و باند بازی و تأثیر منفی در مدیریت کشور و استان سمنان است و می‌خواهد در مسائل پروژه‌ها دخالت‌های غیر کارشناسی کند ما در برابر او می ایستایم.

همتی توضیح داد: من به عنوان نماینده و مردم و فردی قانون مدار می گویم این استان بر محور قانون خواهد چرخید شک نکنید هر کسی بخواهد خارج از این چهار چوب حرکت کند قطعاً غیر قانونی و برای منافع شخصی خودش حرکت کرده است.

وی افزود: این حرف را از وزرا بشنوم و حتی از معاونان بشنوم که این فرد دنبال بحث‌های شخصی است و اگر جایی هم موفق می‌شود که مسئولی را منصوب کند، سرقفلی می‌خواهد از او؛ این برای کشور ما ننگ است برای کشوری که صدها هزار شهید دارد ننگ است نباید بگذاریم به این امر برسد. امروز سوابق، مستندات و افشاگری‌ها کاملاً روشن است نظام باید درباره این افراد تصمیم بگیرند و همچنین مردم؛ تا جلوی این خان بازی و کاسبان سیاسی گرفته شود.

قانون ملاک است

نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس گفت: در مورد مدیریت‌های کشور در همه سطوح ماده ۵۵ قانون خدمات کشوری می‌گوید ما باید بانک اطلاعات مدیران داشته باشیم اما چرا این قانون اجرایی نمی‌شود؟ یکی از مسائلی که ما مکرراً آن را پیگیری می‌کنیم که باید اجرا شود همین موضوع است بانک اطلاعات با شاخص‌های ملی و علمی باید رخ دهد.

همتی بیان کرد: طبق شاخص‌های کارشناسی و علمی باید مدیران انتخاب شوند و نه با زور و جبر و فشار و منفعت‌های شخصی و نه با باند بازی و رانت بازی؛ لذا باید بانک اطلاعات مدیران در نظام جمهوری اسلامی ایران تشکل و به صورت آنلاین به مردم داده شود تا همه بدانند چرا یک مدیر انتخاب می‌شود.

در این مراسم دهقان به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان معرفی شد و از خدمات چهارماهه جعفریان در مسند سرپرستی این اداره کل تقدیر بعمل آمد.

برچسب ها:

دین و اندیشه

126
0 0

لینک های مفید