همراهی بسیج در اجرای طرح های محیط زیستی خراسان رضوی راهگشا است

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرنگار مهر، تورج همتی صبح شنبه در نشست با فرمانده بسیج ادارات استان و معاونین حوزه فضای مجازی و بازرسی بسیج در محل محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: طبق آمار حوزه تعلیم و تربیت سپاه امام رضا (ع) حدود ۱۶ هزار حلقه صالحین در استان فعالیت دارند که طیف وسیعی از رده های مختلف سنی را تحت پوشش قرار می دهند که این حلقه های صالحین یک ظرفیت بزرگ برای توسعه فرهنگ زیست محیطی استان و انتقال و آموزش مفاهیم مربوطه به آنان است.

وی افزود: تنظیم تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان می تواند در تحقق اهداف مشترک بسیار راهگشا باشد و این تفاهم نامه‌ها به منظور جلب مشارکت مردمی بسیج برای حفاظت از محیط زیست و تحقق توسعه پایدار و بهره گیری از توان تخصصی دانش آموختگان بسیجی و با هدف بهبود، توسعه و به کارگیری رویکردهای نوین مدیریت محیط زیست، فرهنگ سازی و افزایش سطح آگاهی های محیط زیستی جامعه تنظیم شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: حمایت و همراهی بسیج در اجرای طرح های محیط زیستی و جلوگیری از دست اندازی ها به طبیعت و حیات وحش و نیز منابع حیاتی محیط زیست در شرایط فعلی می‌تواند کمک بسیار خوبی باشد.

فرمانده بسیج ادارات استان نیز در این دیدار اظهار کرد: ۲۸ حوزه بسیج برای همیاری محیط زیست در استان ظرفیت مناسبی است که باید استفاده شود و ترویج روحیه جهادی و فرهنگ ایثار درجامعه به استقرار میز خدمت به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند خصوصاً درمناطق محروم است و گسترش این حوزه خدمتی می تواند در رفع بسیاری از مشکلات جاری جامعه نقش بازدارندگی و تسهیل کنندگی داشته باشد.

سرهنگ سیدجواد کمالی تصریح کرد: استفاده از پتانسیل های آموزشی و کارشناسی سازمان بسیج برای آموزش همگانی و تنویر افکار عمومی از جمله برگزاری کارگاه ها و همایش های آموزشی، می تواند در فهرست زمینه های همکاری مشترک طرفین باشد.

برچسب ها:

دین و اندیشه

123
0 0

لینک های مفید