مراسم معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان برگزار شد

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر آخرین شنبه ماه رمضان سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان میزبان مراسم معارفه نخستین مدیرکل این مجموعه پس از تفکیک اداره کل راه و ترابری استان سمنان در اسفندماه ۹۷ بود امروز مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان در حالی با حضور معاون وزیر، مسئولان ارشد استانی و شهرستانی و نمایندگان مجلس برگزار شد که طی آئینی رسمی از خدمات شش ماهه جعفریان در سمت سرپرستی این اداره کل تقدیر و به جای وی دهقان عهده دار این سمت شد.

اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان چهار ماه پیش طی مصوبه‌ای از سوی هیئت دولت با تفکیک و تجزیه اداره کل راه و ترابری استان سمنان در شاهرود، ایجاد شد و امروز نخستین مدیرکل این مجموعه معارفه شد.

تشکیل ۲ اداره کل در ۱ استان

پیش از این یک اداره کل راه و ترابری در استان سمنان مستقر در شاهرود و یک اداره کل شهرسازی استان سمنان مستقر در سمنان وجود داشت که این امر امروز به دو اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان و راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) تقسیم شده است.

سید کمال الدین میر جعفریان سرپرست سابق اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان در این مراسم با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد کریدور تهران-مشهد در استان سمنان وجود دارد و این نشان دهنده اهمیت مسیر های این استان است، گفت: این استان بیش از سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی دارد که نشان از ظرفیت های و پتانسیل های فراوان حوزه حمل و نقل در این استان است.

وی افزود: استان سمنان همچنین محل تلاقی کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب به حساب می آید که از این لحاظ هم دارای اهمیت است سمنان با هشت استان مزر دارد و در شمال شرق ایران اسلامی یک استان تاثیرگذار محسوب می شود.

میر جعفریان بیان کرد: یکی از دغدغه های حوزه راه در استان سمنان رفع نقاط حادثه خیز، اصلاح و بهسازی راه های اصلی و فرعی و همچنین اجرای طرح های حوزه حمل و نقل و راه سازی است که در سال های اخیر به خصوص در حوزه رفع نقاط حادثه خیر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

دخالت در عزل و نصب ها

احمد همتی نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه نیز در این مراسم خواستار توجه ویژه به موضوع راه ها به خصوص کاهش حوادث رانندگی شد و گفت: حمل و نقل در استان سمنان به واسطه تردد میلیون ها زائر رضوی به خصوص در فصول پیک تردد چون نوروز و تابستان می طلبد تا برنامه های خوبی برای ارتقا و بهسازی راه های استان در نظر گرفته شود.

وی در دیگر بخش سخنان خود همچنین انتقادی علیه یکی از نمایندگان استان سمنان مطرح کرد و با بیان اینکه برخی در عزل و نصب های دولتی استان دخالت می کنند، تاکید کرد: نمایندگان مجلس آمده اند تا قانون را اجرا کنند و نه اینکه با باند بازی و سیاست بازی اهداف شخصی خود را دنبال کنند.

در این مراسم دهقان به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان معرفی شد.

قرار است مراسم مشابهی در شاهرود برگزار شود و در آن عمیدی به عنوان نخستین مدیرکل راه و شهر سازی شرق استان سمنان معارفه شود.

برچسب ها:

دین و اندیشه

147
0 0

لینک های مفید