مراسم سی‌اُمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در رشت برگزار می شود

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی اشجری صبح شنبه در جمع خبرنگاران، در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) منجی بشریت در دوران معاصر است، اظهار کرد: برای مراسم بزرگداشت امام راحل، تعظیم شعائر اسلامی و تجلیل از ارزش‌های انقلابی است.

وی به تأثیر افکار الهی و اندیشه‌های راهبردی ایشان بر مقاومت مظلومان و مستضعفان جهان در برابر استکبار جهانی بعداز گذشت سی سال از ارتحال اشاره کرد و گفت: امام راحل عمر گرانبهای خود را وقف محرومان و مستضعفان و مبارزه با استکبار جهانی کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر ضرورت جلوگیری از تحریف اندیشه‌ها و سیره امام خمینی (ره)، گفت: بسیاری از آزادی‌خواهان جهان در مبارزات خود علیه ظلم و استکبار از انقلاب اسلامی ایران الگوی‌برداری کرده اند.

وی در ادامه به برخی ویژگی های شخصیتی امام خیمنی (ره) اشاره و اسلام‌خواهی، عدالت‌طلبی و استکبارستیزی سه مشخصه بارز شخصیت امام راحل عنوان و تصریح کرد: ایشان با به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی، شیطان بزرگ و حکومت‌های دست نشانده آن را در منطقه زمین‌گیر کرد.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه وصیتنامه امام باید به عنوان منشور انقلاب و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد توجه همگان قرار گیرد، ادامه داد: امام خمینی (ره) با نگارش این وصیتنامه گران‌سنگ به نسل امروز و آینده گوشزد کرده است که انقلاب اسلامی ایران مسیر روشن و شفافی دارد و نمی‌توان آرمان آن را تحریف کرد.

وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه میراث ارزنده امام خمینی است، افزود: پیروی و پشتیبانی از ولایت فقیه تنها راه مصونیت انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه باید از خرداد ماه برای بازخوانی اندیشه های امام خمینی (ره) استفاده کنیم، گفت: مراسم استانی سی‌امین سال بزرگداشت امام خمینی (ره) در رشت و با سخنرانی آیت الله بوشهری عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۳ خرداد ماه در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار می شود.

اشجری در ادامه از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان در ساعت ۱۰ صبح روز یک‌شنبه ۱۲ خرداد خبر داد و تصریح کرد: این مراسم با سخنرانی آیت‌الله رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در مصلای امام خمینی (ره) شهر رشت برگزار می‌شود.

برچسب ها:

دین و اندیشه

148
0 0

لینک های مفید