«روزگار قائم مقامی» منتشر شد

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرنگار مهر، انقلاب اسلامی پیش از پیروزی حساسیت‌ها و چالش‌های خود را داشت. چالش‌هایی که بعد از پیروزی و هجوم نیروهای بیگانه و نفوذی‌های داخلی به نهال تازه سربرآورده نهضت چند برابر شد.

یکی از مسائل اساسی ابتدای انقلاب؛ بحث جانشینی آقای منتظری و عزل وی از این سمت بود که تا امروز بحثی تنش‌برانگیز و حساس تلقی می‌شود. در این میان روایت‌های پرهیاهو از جانب بیت آقای منتظری و نقل‌های جانبدارانه از زبان طرف‌داران او مطرح می‌شود و فهم حقیقت را دشوار می‌کند.

کتاب «روزگار قائم مقامی» امّا در میان روایت‌های مختلف با واکاوی اسناد تاریخی متعدد برای ارائه چهره حقیقی و جامع از «قائم مقام معزول» گام برداشته و او را در سه فصل معرفی نموده است: «فراز و فرود جایگاه حوزوی و سیاسی»، «ارتباط با سازمان منافقین» و «ارتباط با لیبرال‌ها».

نویسندگان این اثر در فصل اول، مخاطب را در ابتدای تاریخ انقلاب و در کنار مسؤولین وقت قرار می‌دهند و ضرورت مسئله جانشینی از نگاه آنان را بیان کرده؛ دو طیف از حامیان قائم مقامی آقای منتظری یعنی طیف دلسوزان انقلاب همچون سیداحمد خمینی و طیف اطرافیان آقای منتظری اعم از نهضت آزادی‌ها و لیبرال‌ها را معرفی می‌نمایند.

«روزگار قائم مقامی» در فصل دوم خود به ارتباط آقای منتظری و منافقین می‌پردازد و سیر تأمل‌برانگیز حرکت وی را تبیین می‌کند و خواننده در این فصل به صورت مقدماتی با تأسیس مجاهدین خلق، موضع منفی امام قدس سره نسبت به آنان و انقلاب فکری مجاهدین و ریشه اعتراضی که در آستانه انتخابات دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری توسط احمد منتظری پخش می‌شود و خوراک تبلیغاتی رسانه‌های ضدانقلاب و البته خوراک تبلیغات انتخاباتی حسن روحانی را فراهم می‌نماید، آشنا می‌شود.

آن‌چه در «روزگار قائم مقامی» می‌خوانیم عبرت تاریخی جمهوری اسلامی است و اشاره دارد که نام آقای منتظری در اواخر سال‌های مبارزه با تلاش جمعی از دل‌سوزان انقلاب بر سر زبان‌ها افتاده اما در ادامه مشخص می‌شود که او این کشور و انقلاب اسلامی را به دست لیبرال‌ها و از کانال آن‌ها به منافقین می‌سپارد و از آن‌جا که امام عزیز چیزی جز رضای الهی و مصلحت ملت نمی‌دید مهر خاتمه قائم‌مقامی آقای منتظری را بر کارنامه آلوده وی زده است.

«روزگار قائم مقامی» اثری جامع و مستند از بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی که به تازگی وارد بازار نشر شده است و علاقه مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک۶ مراجعه و با شماره تلفن ۲۲۵۷۹۱۹۲ با پیش شماره ۰۲۱ و ۳۲۹۰۴۲۳۱ با پیش شماره ۰۲۵ تماس حاصل کنند.

برچسب ها:

دین و اندیشه

133
0 0

لینک های مفید