سی‌ودومین نشست دینی در دهلی‌نو برگزار می شود

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، سی‌ودومین نشست دینی با موضوع «سبک زندگی اسلامی ویژه ایرانیان مقیم دهلی‌نو با حضور مسئولین و کارکنان نهادها و خانواده‌ها در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور سخنان خود را با روایاتی ازکتاب مفاتیح الحیات (کلیدهای زندگی) آغاز کرد.وی گفت: در زمینه سبک زندگی اسلامی یک مبانی وجود دارد که ابتدا آن مبانی باید حل بشود. اولا زندگی ما مسلمانان علاوه بر عادت و رسومات شکل  تقلیدی پیدا کرده است. نحوه تعامل  بین زن و شوهر  و بین پدر و مادر و فرزندان و در مجموع زندگی، جایگاه هنر در زندگی و غیره همه جا  این مشکل در حقیقت وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در هندوستان افزود: حالا  سوالی مطرح می شود که اصولا سبک زندگی اسلامی یعنی چه؟ مگر سبک زندگی بر مبنای علم و دانش نیست، پس اینجا نقش دین چیست. سبک زندگی باید براساس دانش و علم باشد و امروزه علم پیشرفت کرده است، زندگی متغیر شده است و چه نیازی است که ما از دین برای سبک زندگی پیام بگیریم. جواب این است که بین علم و دین تضاد نیست این دو  مکمل یکدیگرند. رابطه بین علم و دین چیست. علم به منزله چراغ است و دین به منزله راهنما است.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور گفت: امروزه بدترین جنایت‌ها و بدترین جنگ‌ها و ظلم‌ها با ابزار علمی دارد تحقق پیدا می کند، این یعنی این که  علم به تنهایی نمی تواند سعادت بیاورد  و این نتیجه فاصله گرفتن از دین است.

https://raysan.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86/

وی در ادامه با تأکید بر این نکته که ارزش‌های انسانی و ارزشهای الهی و اخلاقی  ثابت است  و  با تغییر ابزارها تغییری در آنها به وجود نمی آید، گفت: یکی از مناسک دینی حج است  و این یک سفر روحانی است. این سفر  آثار سیاسی دارد و با دو و نیم میلیون انسان از کشورهای مختلف و زبانها و نژادهای مختلف یک ارتباط  معنوی و سیاسی پیدا می‌کند.

برچسب ها:

دین و اندیشه

116
0 0

لینک های مفید