سمینار پیشگیری از افراط گرایی مذهبی و تروریسم برگزار شد

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، در شهر آلماتی با حمایت اداره توسعه اجتماعی سمینار آموزشی- اطلاعاتی سه روزه در مورد مذهب، پیشگیری از افراط گرایی مذهبی و تروریسم برای روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان توسط بنیاد اجتماعی «مرکز بررسی مشکلات تروریسم و افراط گرایی در جمهوری قزاقستان» برپا شد.

سمینار مورد نظر را  مربیان حرفه ای- آقای «اسغر سابدین»رئیس موسسه بازآموزی متخصصان در زمینه پیشگیری از افراط گرایی دانشگاه فرهنگ اسلامی نور-مبارک، مدرس مرکز آموزش ضد تروریسم آکادمی امنیت ملی قزاقستان، رئیس مرکز آموزشی «بیلیم»،کارشناس علوم سیاسی گروه اطلاعات رسانی کمیته امور دینی جمهوری قزاقستان آقای «روسلان ایرژانوف»، استاد دانشگاه الفارابی، رئیس بنیاد اجتماعی «مرکز بررسی مشکلات تروریسم و افراط گرایی در جمهوری قزاقستان » آقای «کاکیمژان بیشماناف» برگزار کردند.

هدف از برگزاری این رویداد آموزش شرکت کنندگان جهت برقراری ارتباط با سازمان های دولتی و رسانه های جمعی برای حل مشکلات مبارزه با افراطگرایی و تروریسم، روشن سازی موضوعات دینی و هماهنگی بین مذاهب، همچنین بررسی فرم ها و روشهای انتقال اطلاعات به شهروندان از طریق رسانه ها است.

کارشناسان متمرکز به این واقعیت هستند که اشتباهات یا تفسیر نادرست مسایل مختلف دینی می تواند تاثیر منفی بر روی درک مطالب منتشر شده داشته باشد و ایجاد شرایطی برای تناقضات اجتماعی در زمینه های مذهبی، باعث تحریک افراد جهت مشارکت در فعالیت های افراطی و تروریستی می شود. 

مهم است که هر روزنامه نگار از مسئولیت خود نسبت به جامعه آگاه باشد و نباید در جامعه هراس، وحشت و احساس ترس را ایجاد کنند، زیرا این دقیقا همان چیزی است که افراط گرایان می خواهند.

در پایان این سمینار، توصیه هایی برای روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان ارائه و گواهی نامه ها به شرکت کنندگان اهدا شد.

برچسب ها:

دین و اندیشه

129
0 0

لینک های مفید