توجه به نیازهای جوانان و رفع شبهات آنان توسط علما

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، حسن جاوید، کاردار و میثم فراهانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس (۲۱ آبان‌ماه) با شیخ عثمان بطیخ، مفتی اعظم این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

جاوید در سخنانی، نقش علما را در هدایت و انسجام امت اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: علمای اسلام با تأسی به پیامبر اعظم(ص) و اجرای دستورات و احکام دین مبین اسلام نقشی مهم و ارزنده در شکل‌‎دهی جامعه اسلامی مبتنی بر آموزه‌های نبی مکرم اسلام داشته و با هدایت و رهبری مردم همچون چراغ هدایتی در مسیر سعادت آنان می‌درخشند.

کاردار سفارت کشورمان با اشاره به تلاش‌های ایران در راستای تقریب مذاهب اسلامی و تحقق امت واحده، نقش علما و اندیشمندان جامعه اسلامی در زدودن افکار تفرقه انگیز و نیز روشنگری جامعه اسلامی نسبت به آراء و تفکرات تفرقه انگیز را مثمرثمر دانست.

وی وحدت امت اسلام را درمان حقیقی و ضروری مشکلات عصر حاضر برشمرد و با اشاره به موضوع فلسطین، اسرائیل را عامل همه درگیری‌ها و مشکلات در منطقه دانست.

شیخ عثمان بطیخ، مفتی اعظم تونس تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق وحدت مسلمین را ستودنی دانست و تأکید کرد: تشتت در جامعه مسلمین در عصر کنونی گناهی نابخشودنی بوده و نقش علما و اندیشمندان در این راستا بسیار مهم و سازنده خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت آزادی در انتخاب عقیده و ارائه تصویری روشن و حقیقی از اسلام به نسل جوان و مشتاقان هدایت، توجه به نیازهای جوانان و رفع شبهات آنان توسط علما را مورد تأکید قرار داد.

مفتی اعظم تونس در ادامه با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان پایتخت قدس شریف، از رژیم صهیونیستی به عنون ام الفساد منطقه نام برد و بیان کرد: حمایت از ملت فلسطین در پاسداری از حقوق تضییع شده خود، وظیفه اصلی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی است.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی با تعدی به حقوق ملت فلسطین و اشغال اراضی قدس شریف، روز به روز در حال اضمحلال بوده و امید آن می‌رود به زودی شاهد آزادی قدس و پیروزی ملت فلسطین باشیم.

در ادامه این دیدار، میثم فراهانی، رایزن فرهنگی ایران در تونس نیز در سخنانی با تبریک میلاد پیامبر اعظم(ص) و هفته وحدت، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های رایزنی فرهنگی کشورمان در امور مختلف علمی و دانشگاهی، مذهبی و دینی، فرهنگی و هنری پرداخت.

وی همچنین، به حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن تونس اشاره و گزارشی از دستاوردهای ایران در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت قراء، حفاظ و مفسران قرآن کریم ارائه کرد.

برچسب ها:

دین و اندیشه

99
0 0

لینک های مفید