مراسم بزرگداشت سالگرد آیت‌الله محمد شجاعی برگزار می شود

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    
به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد عروج ملکوتی مفسر قرآن کریم، استاد کامل اخلاق مرحوم آیت‌الله محمد شجاعی مجلس بزرگداشتی در روز پنج شنبه ۲۳ آبان ماه از ساعت ۱۵ عصر در مسجد امام حسین(ع) شهرک ابوذر، واقع در بزرگراه ارتش از طرف بیت وی برگزار می‌شود.
آشنایی با زندگینامه آیت‌الله شجاعی

مرحوم آیت‌الله محمد شجاعی در سال ۱۳۲۰ شمسی در زنجان متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به سرانجام رساند. در سال ۱۳۳۱ هجری شمسی وارد حوزه علمیه زنجان شد و لمعتین، اصول فقه، همچنین منظومه مرحوم سبزواری را فراگرفت سپس در سال ۱۳۳۵ هجری شمسی به شهر مقدس قم هجرت کرد. در همانجا رسائل و مکاسب را نیز آموخت و در درس خارج فقه امام خمینی (ره) حضور یافت.

همزمان، تلمذ در محضر فقهی آیت‌الله محقق داماد و شرکت در درس خارج فقه وی راه استنباط احکام شرعی و اجتهاد را برای او هموار کرد، علاوه بر این بهره‌های مقطعی، از درس‌های خارج فقه و اصول سایر بزرگان از جمله علامه طباطبایی گرفت و در زمره شاگردان ممتاز و مخصوص علامه قرار گرفت. وی با حضور در کلاس‌های درس عمومی علامه طباطبایی (ره) به یادگیری فلسفه و اسفار پرداخت.

در اوج خفقان رژیم طاغوت، در خلال مباحث اخلاقی و دینی خود به طرح اعتراضات سیاسی نیز می‌پرداخت و به همین دلیل توسط ساواک زنجان مکرر مورد مؤاخذه و سؤال و جواب و تهدید قرار می‌گرفت ولیکن به کار خود ادامه می‌داد.

جلسات عمومی و خصوصی درس‌ها و مباحث عرفانی، تفسیری و معارفی آیت‌الله شجاعی در زنجان و تهران بی‌شک گواراترین سرچشمه‌های زلال حکمت و عمل را در کام جویندگان معرفت روا داشت که ثمره آن شاگردان و بهره‌مندان زیاد از این محافل است.

مواعظ و مباحث اخلاقی این عالم ربانی در کتاب‌هایی همچون «ضیافت حقیقی»، «چراغ هدایت»، «طریق نظری تزکیه»، «طریق عملی تزکیه»، «معاد»، «رساله محبت»، «کیمیای وصال»، «بقیة‌الله» و ... منعکس شده است.

سرانجام روح ملکوتی این استاد اخلاق و سالک الی الله در روز هفتم دی ماه ۱۳۹۴ به لقاء الله پیوست و پیکر پاک ایشان با حضور اعضای خانواده و جمع کثیری از شاگردان و ارادتمندان ایشان در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، در صحن امام رضا (ع) رواق شهید آیت‌الله مفتح آرام گرفت.
برچسب ها:

دین و اندیشه

104
0 0

لینک های مفید