به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه : آیتالله حسن عالمی پیرامون اتحاد به وجود آمده در جامعه پس از شهادت سردار سلیمانی به خبرنگار مهر گفت: شهادت ایشان میتواند در تقویت انقلاب اسلامی خیلی مؤثر باشد و دلیل تأثیرگذاریاش این است که میبینیم هنوز خون شهید قاسم سلیمانی خشک نشده و مجالس ترحیم ایشان به پایان نرسیده دشمن دستبهکار شده است. از این خوف و واهمه دارد که بالاخره بنیاد و اساسی در جهان اسلام و در کشورمان بهوسیله شهادت ایشان گذاشته شود که دیگر دشمن نتواند با به وجود آمدن این انسجام و بههمپیوستگی که در داخل کشور و بین مردم منطقه غرب آسیا به وجود میآید کار خود راپیش ببرد و از آن توطئه و شیطنتهایی که در ذهن دارد عقب بماند. لذا وارد شده تا آثار و برکات این شهادت را هر چه کمتر کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: توصیه اصلی حفظ وحدت است. یعنی وحدتی که به وجود آمده از آن پاسداری کنیم. به عبارت دیگر شهادت قاسم سلیمانی برای به وجود آمدن این روحیه رزم با دشمن در ملتهای منطقه و به وجود آوردن این تصمیم و اعتقاد صحیح برای مبارزه با انسانیت، بشریت و حکومت پلید آمریکا، این علت محدثه بود و ما باید علت مبقیه آن باشیم. یعنی ایشان وظیفه خودش را با ریخته شدن خون و شهید شدن انجام داد. پایمردی و نگهداری آثار و برکاتش بر عهده ملت ایران و ملتهای منطقه است.
آیتالله حسن عالمی ادامه داد: یکی از خصوصیات بارز و برجسته ایشان اخلاص بود و کاری که برعهدهگرفته بود را برای خدا انجام میداد و عملی کردن وظایف برای رضای خدا از خصوصیات ایشان بود که یکی از برجستهترین ویژگیهای جناب سپهبد قاسم سلیمانی بود. یکی دیگر از ویژگیهای ایشان این بود که در وظیفهای که بر عهده گرفت، هیچوقت برای عمل به آن آرام نگرفت. علیالدوام از امکانات و زمانی که در اختیار داشت و مقدوراتی که کشور یا جهان اسلام داشت، ایشان بهخوبی توانست به نفع انقلاب اسلامی و به نفع مردم منطقه استفاده و بهرهگیری کند.
وی همچنین اظهار داشت: ویژگی دیگری که ایشان داشت که این نکته از برجستگی خاصی برخوردار بود این بود که ایشان ولایتپذیری فوق متعارف داشت و خداوند عالم به ایشان این اعتقاد و باورمندی را داده بود که تمام قدرت و توانش را که به کار گیرد. درعینحال نیز رضایت و آنچه ولی امر مسلمین آن را صحیح میداند نصبالعین خود قرار دهد. به نظرم این سه ویژگی از بالاترین ویژگیهای جناب قاسم سلیمانی بود، علاوه بر آن مثبتات اخلاقی و رفتارها و برخوردهای مناسب انسانی عالی که داشت.
آیتالله حسن عالمی در پایان عنوان کرد: در آیه ۲۳ سوره مبارکه یس خداوند عالم نسبت با شهید، خودش با شهید سخن میگوید. آیه شریفه این است: «قِیلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ قَالَ یَا لَیْتَ قَوْمِی یَعْلَمُونَ». کلمه قیل که اینجا آمده است قائل این خود پروردگار عالم است و بزرگان این آیه شریفه را تفسیر کردند. یعنی انسان غیر معصوم و انسان غیر پیغمبر برای اینکه به جایگاهی برسد که خداوند عالم مستقیم با او سخن بگوید، آنوقتی است که به شهادت میرسد. وقتی به شهادت میرسد خداوند عالم خود او را به بهشت دعوت میکند. درباره تعبیر «قِیلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ» تفاسیر مختلفی ارائه شده است. به نظرم این آیه مبارکه یک وعده بسیار بزرگ است برای انسانی که عاشق شهادت و لقاءالله است.