انقلاب ایران در پیوست انقلاب پیامبر(ص) رخ داد

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

آیت‌الله سید هاشم بطحائی به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همان طور که نام این ایام را دهه فجر گذاشته‌اند، در این ایام در حقیقت یک انفجاری در این سرزمین رخ داد و این انفجار باعث شد تا شرک و نفاق و کفر از این سرزمین رخت بربندد. می‌توان دهه فجر ایران را به بعثت پیامبر (ص) تشبیه کرد که وقتی ایشان مبعوث شد آثار شرک و کفر و نفاق در دنیا از بین رفت. مثلاً در ساباط مدائن ۱۳ کنگره کاخ مدائن فرو ریخت. در ایران دریاچه ساوه و در فارس آتشکده فارس خاموش شد. اینها تا پیش از پیامبر مورد پرستش مردم واقع می‌شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: با بعثت پیامبر (ص) مظاهر شرک و کفر و نفاق فرو ریخت و از بین رفت. انقلاب ایران نیز به پیوست همان انقلاب پیامبر (ص) است. چون بعد از پیامبر اسلام دچار نوسانات و پیرایه‌هایی شد که متأسفانه رنگ باخت. وقتی قرار باشد در سال ۳۵ و ۳۶ هجری امیرالمومنین بفرماید: «فَإِنَّ هذا الدِّینَ قَدْ کانَ أَسِیراً فِی أَیدِی الْأَشْرَارِ یعْمَلُ فِیهِ بِالْهَوی وَ تُطْلَبُ بِهِ الدُّنْیا» یعنی دین ما اسیر شده است و وسیله زراندروزی و وسیله هوی پرستی اشخاص شده است، این چه معنایی دارد؟ این حرف برای زمانی است که بنی امیه و بنی عباس آمدند و چه کارها که نکردند تصور کنید دیگر دین چگونه از رونق افتاد.

وی ادامه داد: بعد از آن هم تا پیش از انقلاب در ایران تنها یک اسم از اسلام باقی مانده بود. انقلاب ایران به پیوست انقلاب پیامبر (ص) و آن انفجار به مانند انفجاری شد و دشمن را خیره کرد و رسیدیم به امروز که ۴۰ سال از این انفجار می‌گذرد. البته یک عده‌ای با کمال تأسف رفیق نیمه راه شدند، یک عده‌ای پا پس کشیدند، عده‌ای هم لیاقت خود را از دست دادند. اما اکثریت قریب به اتفاق بحمدلله به پای این انفجار نور و به پای یک چنین انقلابی که یادآور انقلاب پیامبر (ص) است همچنان ثابت و پایدار ماندند. همانند سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و سایر رزمندگان و دلاورانی که امروز خاری در چشم استکبار جهانی یعنی آمریکا، انگلیس و اسرائیل و آل سعود هستند.

سید هاشم بطحائی سپس گفت: توصیه این است که همان طور که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «الإبقاء علی العمل أشد من العمل»، انقلاب کردن مشکل، انقلاب نگاه داشتن مشکل تر است. در حال حاضر حجت بر ملت ایران تمام است. اگر خدای ناکرده از دستاوردهای این انقلاب کوتاه بیایند با شعار علوی دادن و رفتار یزیدی داشتن و رفتار معاویه داشتن نمی‌شود انقلابی ماند. شراب، قمار، زنا، ربا، اختلاس و … باشد نامی از دین هم باشد، این فرهنگ، فرهنگ معاویه و یزید و ابن زیاد است. دل مان خوش نباشد که ما شیعه علی هستیم. شیعه‌ای که عملاً شیعه نباشد به درد نمی‌خورد.

وی عنوان کرد: باید دهه فجر را از هر زمانی بیشتر بزرگ بداریم تا لا اقل انسان در پیشگاه شهدا سرافکنده نباشد. باید از حوادث عبرت گرفت. ممکن است بپرسیم برای اینکه یک انسان ایده آل باشیم باید چه کنیم؟ خدای متعال در قرآن می‌فرماید: «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَة». اگر نمونه می‌خواهید که در زندگی چگونه باشید پیامبر (ص) هم یک آدم مثل شما بود، مثل او باشید تا به جایگاه او برسید. ما او را ندیدم اما در زمان حاضر به عنوان مثال سردار سلیمانی را دیده‌ایم. سردار سلیمانی یک فرد معمولی و عادی بود که نه دانشگاهی، نه دیپلمات، نه روحانی، نه نظامی کلاسیک و نه سرمایه دار بود و صرفاً یک بنده خالص و پاک خدا بود. ببینید چه کرد. دنیا را تکان داد.

سید هاشم بطحائی اضافه کرد: نه تنها در دنیای اسلام و در میان مسلمانان و اهل کتاب که بسیاری دیگر از افراد هم در فقدان این مرد اشک ریختند. آمریکای جهان خوار آمده اینجا تا خاورمیانه را ملک طِلق استعمار و استبداد خود کند، شهادت این مرد کاری کرد که آمریکا نه تنها از عراق بلکه از کل منطقه امروز باید بیرون رود. با هیچ قدرت و سرمایه‌ای نمی‌شد آمریکا را این طور مفتضح کرد و وادار کرد که با این همه هزینه و خرجی که کرده و با دادن این همه تلفات، با کمال شرمندگی و افتضاح بیرون برود. این نتیجه خون یک سردار خالص و پاک و مخلص است. امیدواریم دیگران فقط ذکر خیر نکنند که شهید سلیمانی این گونه بود. خب شما چطور؟ شما هم مثل او باش.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اخیر مردم عراق هم بسیار عالی بود. این هم نتیجه خون پاک و مقدس این دو شهید بود. با توجه به اینکه در عراق قبایل مختلف و عقاید متفاوت وجود دارد، یکپارچه کردن مردم عراق ممکن نبود. اما بعد از مصوبه مجلس عراق این راهپیمایی یک مشت محکم دیگر بر دهان آمریکا و سایر مستکبرین بود و باید این جبهه مقاومت سراسر عالم را فرا گیرد و در نتیجه این غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی از این منطقه برود تا مسلمانان بتوانند به راحتی زندگی کنند. وظیفه همه احترام به این خون هاست و احترام به این خون‌ها نیز یعنی امنیت و آسایش خودشان.

سید هاشم بطحائی در ادامه با بیان اینکه عدم شرکت در انتخابات دادن امتیاز به آمریکاست، گفت: مردم باید کسانی که اصلح هستند را انتخاب کنند. در انتخاب که کسی به جای ما تصمیم نمی‌گیرد بنابراین می‌توانیم هر که را خواستیم به مجلس وارد کنیم. حضور طولانی مردم در این صف‌ها مشت دیگری بر دهان این یاوه گویان خواهد بود. این روزها دشمنان به خصوص چشم به انتخابات ما دوخته‌اند تا ببینند اگر شرکت مردم در انتخابات کم است دوباره شادمانی کنند که به خیال خودشان فتح و پیروزی به دست آورده‌اند. شرکت مردم برای حفظ نظام ضرورت دارد.

سید هاشم بطحائی سپس گفت: این دولت‌های متخاصم دشمن ما هستند و مذاکره میان گرگ و میش معنا ندارد. آنها برای خودشان می‌گویند که ما دوست ایران هستیم در صورتی که در حقیقت این شگرد دشمن است. این تیمی که الان مستأجر کاخ سفید اما در حقیقت این خانه سیاه هستند، تمام شأن رُفِع القَلَم اند چون دیوانه‌اند. دیوانه از نظر اسلام رُفِع القَلَم است. اینها سفیه اند. قرآن می‌فرماید: «وَلَا تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیَامًا». به سفیه که نباید اعتماد کرد. سفیه اساساً قابل اعتماد و قابل معامله نیست. چون سفاهت او باعث اضطراب فکر و اندیشه است.

وی در پایان گفت: این تیم امروز کاخ سفید که هیچ، حالا اگر از بین دانشمندان و دانشگاهیان و دیپلمات‌های عاقل که البته به آنها میدان نمی‌دهند کسی وجود داشت یک چیزی. اما اصلاً به آنها میدان نمی‌دهند چون صهیونیست‌ها آمریکا را قبضه کرده‌اند و اسرائیل آنجا را در اختیار دارد و کلیدش هم دست خودش است. شما فکر می‌کنید ترامپ واقعاً لیاقت رئیس جمهوری دارد؟! یک آدم دیوانه است که خودشان می‌گویند روزی چند هزار دروغ می‌گوید. در همین قضیه حمله ایران به پایگاه عین الاسد شما دیدید چقدر دروغ‌های عجیب و غریب گفت. همچنان هم روی دروغ خود اصرار دارد که وانمود کند چیزی نشده است. این‌هایی که زخمی یا کشته شدند و این همه خرابی پس چه بود؟ باز هم می‌گویی هیچ چیز نشده؟! اینها نشان دهنده این است که اینها سفیه اند و هیچ عاقلی حرف از مذاکره با اینها نمی‌زند.

برچسب ها:

دین و اندیشه

141
0 0

لینک های مفید