کنگره ملی شهدای فجرآفرین و زندانیان سیاسی مسلمان قبل انقلاب

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه صبح و گفتگو ویژه دهه فجر و در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام محمد حسین کاویانی راد معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور جانبازان انقلاب اسلامی از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

حجت الاسلام کاویانی راد بیان کرد: عامل اصلی ایجاد انقلاب، ایثار و فداکاری و شهادت و جان فشانی مردم بوده و علت بقای آن هم همین عنصر است لذا طبیعی است که بزرگداشت دهه فجر خواه ناخواه با تکریم ایثار و شهادت و ایثارگران همراه باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه ۲۲ اسفند ماه سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز شهید است لذا بازه زمانی برنامه‌های بنیاد هم از ۱۲ بهمن تا ۲۲ اسفند یعنی در یک دوره چهل روزه برگزار می‌شود ضمن اینکه امسال محوریت بخش عمده‌ای از برنامه‌های ما سردار سلیمانی است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به اهم برنامه‌های بنیاد شهید در دهه فجر گفت: برنامه "مهمانی لاله‌ها" ۱۷ بهمن ماه از ساعت ۱۴ در ۱۹ هزار گلزار شهید در سراسر کشور با حضور مردم، مسئولان و خانواده‌های معزز شهدا برگزار خواهد شد.

وی غبارروبی از مزار مطهر شهدا، تعویض پرچم و تجلیل و تکریم از شهدا را دیگر برنامه بنیاد شهید در این ایام الله برشمرد و گفت: مزار شهدا توسط بالگردها گلباران می‌شود، امسال "گلزار شهدای کرمان" به عنوان نماد گلزار ملی و "گلزار شهدای مسلمین بانه" به عنوان نماد گلزار شهدای اهل سنت و "گلزار شهدای روستای صاحب الزمان خرم آباد" به عنوان نماد گلزارهای شهید روستایی با ۷۶ شهید از کانون‌های مورد توجه هستند.

حجت الاسلام کاویانی راد اضافه کرد: مراسم تجلیل از شهدای ارامنه در قبرستان متعلق به این عزیزان و خانواده‌های اقلیت‌ها نیز برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور جانبازان انقلاب اسلامی همچنین یادآور شد: "کنگره ملی شهدای فجر آفرین و زندانیان سیاسی مسلمان قبل انقلاب" برای اولین بار برگزار خواهد شد. به رسم تجلیل و تکریم از کسانی که در دوران مقاومت خاموش و ستم شاهی مانند شمعی در ظلمت درخشیدند و مظلومانه خاموش شدند قرار است این برنامه در سطح ملی برگزار شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: ۳۲ یادواره شهدای فجر آفرین در سراسر کشور و ۳۰۰ یادواره شهدای صنوف با محوریت تکریم از شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام کاویانی راد در ادامه این برنامه رادیویی بیان داشت: طلیعه برنامه‌های امسال ما برگزاری "همایش ملی تجلیل از شهدای دانش آموز دبیرستان دخترانه زینبیه و ثارالله شهرستان میانه" بود که دقیقاً ۱۲ بهمن سال ۱۳۶۵ توسط رژیم بعثی عراق بمباران شد و بیش از ۳۸ دانش آموز ما در کلاس درس به خاک و خون کشیده شدند.

وی از برگزاری همایش ویژه تکریم از مادران و همسران شهدا در ۱۸ بهمن ماه همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) خبرداد و افزود: بیش از ۲۲ هزار دیدار با ایثارگران پیش بینی شده که در این ایام برگزار می‌شود و از ویژه نامه شاهد یاران نیز با محوریت شهید سردار سلیمانی در اواخر دهه فجر رونمایی خواهد شد.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور جانبازان انقلاب اسلامی عنوان کرد: ۹ مستند فاخر تلویزیونی تحت عنوان "روزهای خاکستری" نیز به صدا و سیما ارائه شده که این روزها پخش می‌شود.

حجت الاسلام کاویانی راد در خاتمه ابراز کرد: تکلیف و مأموریت اصلی بنیاد شهید تجلیل از شهدا و جانبازان است اما اینکه بیشتر روی محور شهدا کار می‌شود به این دلیل است که شهدا کانون توجه خود جانبازان نیز هستند و در واقع جانبازان میدان دار تکریم از یاران شهید و البته خودشان هم شهید محسوب می‌شوند.

برچسب ها:

دین و اندیشه

122
0 0

لینک های مفید