به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه : به گزارش خبرگزاری مهر، ایوا ایلوز در کتاب صمیمیتهای سرد: ساختن سرمایه داری هیجانی با بحث از رابطۀ میان هیجانات، احساسات و عواطف با سرمایهداری، قلمروی ناشناخته و اسرارآمیز را در دنیای مدرن کشف میکند؛ قلمروی که آن را «سرمایهداری هیجانی» مینامد.
همواره تصور بر این بود که سرمایهداری مولد جهانی بیروح، خشک و منجمد است که در آن هیچ مجالی برای بروز احساسات و هیجانات وجود ندارد، اما ایلوز بهواسطۀ اشراف بر جریانهای فکری غالب و تاریخ اجتماعی جوامع مدرن، زبردستانه رسوخ هیجانات در بازار و بالعکس، بازاری شدن هیجانات و احساسات را افشا میکند.
فرایند دوسویۀ نفوذ منطق بازار در هیجانات و هیجانی شدن بازار به میانجیگری دانش روانشناسی به وقوع پیوست.
ایلوز با تبارشناسی روانشناسی، نسبتی پایدار میان این دانش با بسط شرکتهای بزرگ و سرمایهداری متأخر مییابد. او برای اثبات ادعای خود، رد پای روانشناسی را از شرکتهای بزرگ و پادگانها گرفته تا سایتهای دوستیابی اینترنتی رصد میکند.
کتاب صمیمیتهای سرد: ساختن سرمایه داری هیجانی نوشته ایوا الیوز با ترجمه مصطفی انصافی به زودی از نشر لوگوس منتشر میشود.