راه‌اندازی قرارگاه جهادگران سلامت با همراهی طلاب حوزه‌های علمیه

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، قرارگاه جهادگران سلامت، متشکل از سازمان تبلیغات اسلامی، خانۀ طلاب جوان، تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب و مؤسسۀ امیر بیان، فعالیت خود را با همکاری وزارت بهداشت و درمان، از ۷ اسفند آغاز کرده است.

در پی فراخوان قرارگاه در جهت همکاری طلاب و عموم مردم به عنوان همراه بیمار در بیمارستان و توزیع اقلام بهداشتی و همچنین خرید مایحتاج سالمندان و استقبال فوق العاده، قرارگاه در دو شاخه فعالیت‌های خود را سامان داده است: تأمین و اعزام نیروی انسانی و رسانه.

شاخۀ تأمین و اعزام نیروی انسانی، با توجه به زمینه‌های تعیین شده، مسئولیت سامان دهی داوطلبین را انجام می‌دهد. همان طور که توضیح داده شد، حضور به عنوان همراه بیمار، توزیع اقلام بهداشتی، تأمین مایحتاج گروه‌های آسیب پذیر مانند سالمندان و بیماران ریوی و تنفسی و همراهی با اعضای خانه بهداشت از جمله زمینه‌های فعالیت داوطلبین است.

تا امروز حدود ۲۰۰ نفر از طلاب و دیگر اقشار در برنامۀ همراه جهادی بیمار فعالیت خود را شروع کرده اند. در پی استقبال کادر درمانی بیمارستان، بیمارستان دومی نیز تقاضای حضور داوطلبان را نموده که اعزام به آن بیمارستان نیز از شب قبل آغاز شده است.

بسته بندی و توزیع اقلام بهداشتی با مسئولیت نواحی بسیج در مناطق پردیسان و نیروگاه نیز کار دیگری است که با همراهی طلاب انجام شده است.

با توجه به فراخوان‌های قرارگاه، داوطلبین زمینۀ مورد علاقۀ خود را پیامک کرده و شاخۀ اعزام، هماهنگی‌های حضور داوطلبین و مشارکت آنها را صورت می‌دهد.

بخش رسانه‌ای قرارگاه نیز در تلاش است تا به نحو شایسته ای فعالیت‌های این جهادگران را اطلاع رسانی کند.

برچسب ها:

دین و اندیشه

116
0 0

لینک های مفید