کتاب برآمدن ترکیه اردوغان منتشر شد

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب برآمدن ترکیه اردوغان، مجموعه‌ای از نوشته‌هایی است که به نئولیبرالیسم و برآمدن سرمایه اسلام گرا از زوایای متفاوت نگاه کرده اند.

از نویسندگان خواستیم در کارشان رویکردی اتخاذ کنند که نئولیبرالیسم و رشد سرمایه اسلام گرا را در کنار هم بررسی کند… به این ترتیب، این اثر انباشت سرمایه اسلام گرا، که طی بیست سال اخیر مرزهای خود را مشخص کرده است، ارتباط آن با سیاست‌های نئویبرال، و شکل گیری ساخت طبقاتی جدید در نتیجه‌ی این روند، را به شکلی جدی مورد تحقیق قرار داده است.

در این راه، پدیده بورژوازی اسلامی و طبقه‌ی متوسط اسلامی بررسی می‌شوند. در نهایت، این تالیف بعدی تازه به مفهوم سیال و بحث برانگیز «طبقه متوسط» می بخشد و به فهم بهتر آن کمک می‌کند؛ مفهومی که چه در ترکیه و چه در سطح جهانی به واژه‌ای گنگ بدل شده که هر چیزی را که می‌توان درون آن گنجاند. غنی شدن نوشتارها در مورد ترکیه از این بعد امکان تحلیل طبقاتی بهتر از وقایعی چون گزی و یا تحولات مشابه را فراهم می‌آورد.

کتاب برآمدن ترکیه اردوغان نوشته نشه جان بالکان، ارول بالکان و احمد اونجو با ترجمهٔ آیدین اخوان‌اقدم به همت نشر آگه به تازگی در ۳۰۵ صفحه به بهای ۵۵,۰۰۰ تومان منتشر شد.

برچسب ها:

دین و اندیشه

131
0 0

لینک های مفید