کنفرانس دین و صلح در شرق آسیا برگزار می شود

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرنگارمهر، سومین نشست سالانه انجمن شرق آسیا برای مطالعه علمی دین با موضوع «دین و صلح در شرق آسیا: تجدید نظر در نقش دین در دوران پس از سکولار» در روزهای ۲۳- ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۰ در دانشگاه ملی ججو در کره جنوبی برگزار می‌شود.

دین همواره نقش مهمی در ارتقاء امید و چشم انداز برای صلح داشته است. هر دینی که در شرق و غرب وجود دارد، بر اهمیت زندگی معنوی و اخلاقی مبتنی بر عدالت، صلح، برادری و رحمت تأکید دارد. اعتقادات و شیوه‌های دینی برای دستیابی به دنیایی عادلانه و صلح آمیز باید در سطح سیاسی، اجتماعی و ملی و همچنین در سطح فردی و در سطح کل بشریت گسترده‌تر مورد توجه قرار گیرد. نقش‌های پیچیده ادیان در جنگ و صلح در دوران مدرن، به ویژه در جوامع آسیای شرقی، باید با دقت و منظم تر مورد بررسی قرار گیرد. با گسترش جهانی ناسیونالیسم سیاسی و حمایت گرایی اقتصادی، چین، ژاپن، کره و جوامع دیگر همه با یک درگیری داخلی برانگیخته شده‌اند که ناشی از مخالفت‌ها و تنش‌های شدید در نظم اجتماعی است و در عین حال احتمال درگیری بین ملت‌های منطقه را افزایش داده است.

در این شرایط، اندیشمندان دین و صلح باید با بازتاب تجدید نظر در احیای دین و به طور خاص به نقش‌های عمومی دین در «عصر پس از سکولار» به نقش‌های اجتماعی دین توجه بیشتری داشته باشند. با این توضیحات، کنفرانس از آثاری در زمینه مطالعات اجتماعی-تاریخی در مورد دین به عنوان عامل صلح یا درگیری، رابطه دین و صلح در عصر سکولار مقایسه ادیان شرقی با ادیان غربی در تلاش برای صلح، مطالعات موردی در مورد ایجاد صلح در شرق آسیا، افکار و اعمال صلح در مذاهب سنتی و / یا مذاهب تازه ظهور در شرق آسیا و مطالعات موردی در مورد تحولات مذاهب سنتی استقبال می‌کند.

خلاصه مقاله باید تا ۳۱ مارس ۲۰۲۰ به آدرس https://www.surveymonkey.com/r/JSRVV۹M ارسال شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس https://www.easssr.org مراجعه گردد.

برچسب ها:

دین و اندیشه

146
0 0

لینک های مفید