کتاب «حکومت جهانی خدا» اثر آیت الله حائری شیرازی به چاپ سوم رسید

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «حکومت جهانی خدا» نکته‌های کوتاه اعتقادی و اخلاقی آیت‌الله حایری شیرازی به چاپ سوم رسید. این کتاب شامل هفتاد نکتۀ کوتاه اعتقادی و توحیدی از بیانات استاد معظم، حضرت آیت‌الله حائری شیرازی است که با بیانی شیوا و زبانی ساده و کوتاه آمده است.

در ادامه بخش‌هایی از این اثر را می‌خوانید؛ در دنیای امروز کمتر کسی است که نگرانی‌های مرموزی نداشته باشد و به‌رغم آراستگی ظاهری، به نوعی آشفتگی درونی گرفتار نباشد. این اضطراب‌ها، نگرانی‌ها، اندوه‌های مبهم و به پوچی رسیدن‌ها، مانند طوفانی وحشتناک، روح انسان‌ها را همواره در هم می‌کوبند.

اگر بشر این‌گونه دچار ابتذال و گمراهی و هلاکت شده، به‌دلیل دوری او از خداست. گم‌شدۀ بشر امروز همان خدایی است که از رگ گردن به او نزدیک‌تر است. مشکل بشر نیز از این است که جایگاه خدا را در زندگی خویش فراموش کرده و این تشویش و اضطراب‌ها به‌سبب آن است که نمی‌داند سراسر جهان به‌سوی حکومت خدا پیش می‌رود و سراسر عالم ملک طلق خداست.

اگر انسان مالکیت خدا را باور کند، دچار تشویش و نگرانی نمی‌شود و عالم را هدفمند و برخوردار از برنامه‌ای مدیریت‌شده می‌بیند و چشمِ دلش خواهد دید که همۀ امور به خدا برمی‌گردد. این‌گونه است که خود را در ساحل آرامش حکومت خدا می‌یابد.

اغلب متن‌های این کتاب، برگرفته از بیانات آیت الله حائری شیرازی در سلسله جلسات درس اخلاق در مسجد جامع قلهک تهران است که در سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴، دوشنبه‌شب‌ها برگزار می‌شده است و به همت «موسسه بچه‌های مسجد» گردآوری و تدوین شده است.

چاپ سوم کتاب «حکومت جهانی خدا» در ۱۵۲ صفحه، دورنگ، قطع رقعی، تیراژ ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۷,۰۰۰ تومان عرضه شده است.

برچسب ها:

دین و اندیشه

129
0 0

لینک های مفید