انتظار؛ عامل حرکت و پویایی/راهکارهای انتظار واقعی برای امام زمان

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «گفت و گوی فرهنگی» رادیو گفت و گو با موضوع بررسی مفهوم فرهنگ مهدویت در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل معاون آموزش و پرورش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج الله) روانه آنتن شد.

وی گفت: انتظار به معنای چشم به راه بودن است اما نه به حالت توقف و رکود و بی تفاوتی بلکه منتظر واقعی کسی است که به تعبیر روایات ما اهل عمل، حرکت و تلاش باشد.

معاون آموزش و پرورش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج الله) در ادامه این مبحث به تأکید امام صادق (علیه السلام) در این خصوص اشاره و بیان کرد: حضرت رفتار منتظران واقعی را مجاهدگونه توصیف می کنند. بنابراین ما برای یار امام زمان (عج الله) شدن در زمان ظهور باید از الان خودمان را آماده کنیم.

وی افزود: در روایات داریم که وقتی امام عصر (عج الله) ظهور می کنند کینه ها از دلها پاک و الفت و یکدلی بر جامعه حاکم خواهد شد، بنابراین شیعه امام زمان (عج الله) در شب نیمه شعبان نباید از کسی کینه به دل داشته باشد.

حجت الاسلام کفیل بیان داشت: جلوه عملی انتظار را کاسبان و صاحبان مغازه هایی عمل کردند که اجاره مغازه خود را بخشیدند لذا ما اگر منتظر هستیم می توانیم در حد توان از گرفتاران رفع گرفتاری کنیم.

معاون آموزش و پرورش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج الله) انتظار را عامل حرکت و پویایی دانست و گفت: اگر می خواهیم در شب نیمه شعبان به خودمان نمره دهیم و بدانیم که منتظر هستیم یا نه باید میزان دغدغه اجتماعی و توجه خود به دیگران را بسنجیم.

وی با اشاره به راهکارهای انتظار واقعی برای امام زمان (عج الله) بیان کرد: گام اول در منتظر شدن، فهم دوران غیبت است؛ دعای الهی عظم البلاء شش وضعیت دوران غیبت را مطرح می کند. امروز کرونا یک اتفاق است که اهل دنیا را گرفتار کرده و جامعه این گرفتاری را درک می کند و به همین دلیل هم اشک می ریزد و دعا می کند اما جامعه هنوز دوران غیبت را به خوبی درک نکرده است.

معاون آموزش و پرورش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج الله) شناخت دوران ظهور را گام دوم برای منتظر ظهور حضرت شدن معرفی کرد و گفت: ما به یک آینده روشن امید داریم و می دانیم امامی می آید و عدل و داد را در کل جهان برقرار می کند و با ظهور خود از کل عالمیان رفع گرفتاری می کند.

حجت الاسلام کفیل افزود: اگر جامعه به این درک برسد که غیبت چه مصیبتی و ظهور حضرت چه برکتی دارد گام سوم را برمی دارد و گام سوم هم مدیریت زمان به معنای بهره بردن از فرصتها و موقعیت هاست.

برچسب ها:

دین و اندیشه

115
0 0

لینک های مفید