با اجرای برنامه «نسیم انتظار» ۷۸۰۰ سبد غذایی بین محرومان توزیع شد

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بقاع متبرکه سراسر کشور در قالب برنامه نسیم انتظار با تبرکات مهدوی به کمک نیازمندان شتافتند و در این راستا ۷۸۰۰ سبد غذایی بین محرومان توزیع شد.

رضا معممی مقدم افزود: تلاش برای رفع محرومیت مستمندان، یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است که در همین راستا، این اداره کل با تعامل با اداره کل امور فرهنگی، اقدام به تدوین و ابلاغ طرح نسیم انتظار کرد که در آن، علاوه بر اقدامات فرهنگی، خدمات اجتماعی نیز، ارائه می شود.یکی از آرزوهای اهل بیت علیهم السلام و همچنین اقدامات امام زمان ارواحنافداه، رفع محرومیت و دستگیری از مستمندان است، از این رو، جامعه مهدوی و منتظر امام زمان علیه السلام، بایستی در مسیر امام و پیشوای خود حرکت کند.

معممی مقدم یادآور شد:بقاع متبرکه به عنوان، پرچمداران فرهنگ و زمینه سازان جامعه اسلامی، می بایست پیش‌قراولان این حرکت مقدس بوده و زمینه همدلی و همراهی مردم را برای زدودن غبار فقر و محرومیت، فراهم کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در برنامه تبرکات مهدوی که پیوست اجتماعی ویژه برنامه نیمه شعبان است، در پی آن بودیم که زمینه مشارکت همگانی را فراهم و فرهنگ انفاق، نوع‌دوستی و مواسات را در بین مومنین و خیراندیشان ترویج دهیم.

وی با اشاره به فضیلت ذبح قربانی برای سلامتی امام زمان علیه السلام افزود: در این برنامه با مشارکت خوب مردم و محوریت مراکز افقِ بقاع متبرکه در سراسر کشور، بیش از ۱۶۰ راس گاو و گوسفند ذبح و بین نیازمندان توزیع شد.

معممی مقدم با بیان اینکه خدمت به فقرا، شرط مسلمانی و وظیفه ای همگانی است، افزود: برای خدمت هر چه بهتر به فقرا و نیازمندان، سبد غذایی به عنوان تبرکات مهدوی در نظر گرفته شد که با مشارکت خوب مردم و استفاده از منابع موقوفات مرتبط، بالغ بر ۷۸۰۰ سبد غذایی به ارزش تقریبی هر سبد ۵۰۰ هزار تومان، بین خانواده های کم برخوردار توزیع شد

برچسب ها:

دین و اندیشه

110
0 0

لینک های مفید