خدمت رسانی ۲۴ ساعته طلاب حوزه علمیه تهران به بیماران کرونایی

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «بدون انقضا» رادیو گفت وگو در خصوص اقدامات بسیج برای مقابله با کرونا با محسن سلطانی سرپرست گروه جهادی بسیج به صورت تلفنی گفتگو کرد.

محسن سلطانی در آغاز با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط بسیج اساتید برای مقابله با کرونا اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا، یک قرارگاه جهادی بین بسیج اساتید و نخبگان حسینیه تهران تشکیل شد و گروه های جهادی و تبلیغی که در سطح استان تهران حالت عملیاتی به خود گرفتند و تقسیم وظایف شد و به صورت تشکیلاتی وارد کار شدند.

وی بیان کرد: در هفته اول اسفند ماه نیروها را جذب کردیم و این نیروها به صورت مجازی و حضوری آموزش های لازم را دیدند و عملیات های کوچکی مانند توزیع و پخش ماسک و اقلام بهداشتی و ضدعفونی کردن محلات نیز در حین آموزش انجام دادند.

سرپرست گروه جهادی بسیج ادامه داد: ۲۵ اسفند ماه از طرف قرارگاه بسیج اساتید دانشگاه تهران، گروه های جهادی بسیج برای بیمارستان بقیه الله مامور شدند و از آن روز با هماهنگی نمایندگی ولی فقیه بیمارستان شروع به کار کرده ایم. تاکنون ۳۵ نفر از طلاب حوزه علمیه تهران شامل خواهران و برادران به صورت ۲۴ ساعته در سه شیفت ۸ ساعته در بیمارستان کار می کنند.

وی درباره نوع فعالیت گروه جهادی اظهار کرد: طلاب در سه عرصه فعالیت می کنند؛ یکی از اقداماتی که در این بیمارستان انجام می دهند تیمم بدل از غسل میت بود که این موضوع واجب کفایی است. این موضوع تا ۱۲ فروردین ادامه داشت و از آن زمان غسالخانه را راه اندازی کردیم و اموات کرونایی غسل داده می شود.

سلطانی در ادامه درباره دیگر اقدامات و فعالیت ها گفت: امور فرهنگی و روحیه دادن به کادر درمان و بیماران در اعیاد و مناسبت های خاص مانند شعبانیه فعالیت می کنند. همچنین هر کدام از نیروهای جهادی موضوع رسیدگی به بیمار و تغذیه او را رسیدگی می کنند و مشکلات این بیمار نیز به صورت روزانه بررسی می کنند و اگر به عنوان مثال دفترچه بیمه فردی به پایان رسیده بود، نیروهای طلبه نسبت به تمدید آن اقدام می کنند.

برچسب ها:

دین و اندیشه

145
0 0

لینک های مفید