ترویج سبک زندگی اسلامی، هدف نهمین دوره جشنواره حدیث است

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا کشتگر، مسئول دارالقرآن اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش با اشاره به برگزاری موفق هشت دوره جشنواره حدیث گفت: در دوره نهم این جشنواره که در حال برگزاری آن هستیم هدف ترویج سبک زندگی اسلامی را دنبال می کنیم.

وی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به برکت رهروان ولایتمدار خود تا کنون ۳۹ دوره مسابقات قرآنی برگزار کرده است و از هشت سال قبل تصمیم گرفتیم جشنواره حدیث را ویژه فرزندان کارکنان نیروهای نظامی زیر ۱۵ سال برگزار کنیم.

کشتگر با بیان اینکه از جشنواره نهم حدیث استقبال خوبی صورت گرفته است، درخصوص شرایطی که کرونا به وجود آورده است گفت: علی رغم مشکلاتی که از بابت شیوع این بیماری به وجود آمده، یکی از محاسنش این بوده که در جشنواره حدیث بخشی از آموزش به خانه ها و به ویژه مادران منتقل شده است.

مسئول دارالقرآن اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش گفت: در این جشنواره برای سه مقطع جزوات آماده شده است. جزوه اول شامل بیست حدیث کاربردی است که ویژه کودکان اول دبستانی است و به دلیل استقبال خوب کودکان زیر شش سال هم در آن شرکت کرده اند.

وی در رادیو گفت و گو افزود: جزوه دوم هم شامل بیست حدیث است که ویژه دانش آموزان کلاس سوم تا ششم دبستان است و جزوه سوم شامل چهل حدیث ویژه دانش آموزان پایه هفتم تا نهم است.

کشتگر تصریح کرد: در شرایط کرونا برنامه های این جشنواره در فضای مجازی دنبال می شود و تا کنون شش هزار کلیپ در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است. در کنار این برای افرادی که نمی خواهند در برنامه های اصلی جشنواره شرکت کنند مسابقه نقاشی هم ترتیب داده شده است.

مسئول دارالقرآن اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه هدف اصلی جشنواره انجام یک کار تربیتی است، درباره زمان اختتامیه دوره نهم این جشنواره هم گفت: منتظر هستیم تا وضعیت شیوع کرونا بهتر شود و امکان برگزاری یک مراسم مناسب را داشته باشیم.

برچسب ها:

دین و اندیشه

137
0 0

لینک های مفید