سازمان اوقاف فرآیند علمی GIS را در ۲۵ استان اجرا کرده است

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ابوالحسینی مدیرکل نظارت فنی بر اماکن مذهبی و موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه درباره استفاده از GIS توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: سازمان اوقاف تاکنون فرآیند علمی پروژه GIS را در ۲۵ استان اجرا کرده است.

وی تاکید کرد: اطلاعات بیش از ۱۰ درصد از رقبات با دقت یک دو هزارم و ۴۰ درصد از رقبات با دقت یک بیست‌وپنج هزارم جمع‌آوری و بارگذاری شده است.

مدیرکل نظارت فنی بر اماکن مذهبی و موقوفات با اشاره به اینکه اطلاعات رقبات و بقاع‌متبرکه در سامانه سازمان اوقاف، براساس مختصات جغرافیایی نبود، گفت: GIS اطلاعات را براساس مختصات جغرافیایی مشخص می‌کند و این یعنی هر اطلاعات توصیفی که در سازمان وجود داشته باشد، به یک نقطه مکانی متصل می‌شود.

ابوالحسینی با بیان اینکه GIS باعث کاهش خطاها در آمار، اطلاعات و در نتیجه برنامه‌ریزی‌ها می‌شود، یادآور شد: تجزیه و تحلیل اطلاعات با توجه به موقعیت مکانی، کمک زیادی به برنامه‌ریزی‌ها می‌کند.

گفتنی است، سامانه اطلاعات مکانی یا (GIS Geographic Information System) با هدف جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، بازیابی، تجزیه و تحلیل و ارائه اطلاعات مکانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با بهره‌گیری از GIS، می‌توان اطلاعات جمع‌آوری شده را به‌صورت لایه لایه تهیه کرد و پس از تفکیک و کنترل داده‌ها، تمامی اطلاعات توصیفی و مکانی مورد نیاز وارد سیستم شود.

برچسب ها:

دین و اندیشه

172
0 0

لینک های مفید