کتاب «از فیضیه تا الرشید» منتشر شد

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    
به گزارش خبرگزاری مهر، این کتاب که در زمره تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران اسارت در اردوگاه‌های متعدد رژیم عراق به‌شمار می‌رود، به خاطرات و اسناد زندگی، مبارزه و اسارت حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن جمشیدی اختصاص دارد که پس از هشت سال اسارت در عراق تدوین شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، معروف به شیخ الاسرای مازندران که در خانواده‌ای مذهبی در سال ۱۳۲۰ و در شهر ساری به دنیا آمد، در سن ۱۷ سالگی به حوزه علمیه قم رفت و تحصیلات حوزوی خود را در فیضیه آغاز کرد.

در حوزه علمیه نزد استادان و مراجعی چون امام خمینی (ره)، آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله خزعلی، آیت‌الله صالحی مازندرانی، شیخ علی اکبر تربتی، استاد فشارکی و … طلبگی کرد و با آغاز نهضت انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۲ به سلک مبارزان پیوست و تا پیروزی انقلاب بارها توسط ساواک تحت تعقیب قرار گرفته است.

با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت در نهادهای انقلابی و از جمله سپاه پاسداران درآمده و با آغاز جنگ به جمع رزمندگان پیوست.

۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به اسارت نیروهای دشمن درآمد و در طول ۸ سال اسارت، در کنار حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در چندین اردوگاه روزگار اسارت را پشت سر گذاشت و همزمان با بازگشت آزادگان به کشور، به میهن اسلامی بازگشت.

اردوگاه‌های موصل، الانبار ( مکپ ۸ یا عنبر) و تکریت ۵ از جمله اماکنی بود که به عنوان اسیر در این اردوگاه‌ها، ۸ سال اسارت خود را پشت سر گذاشت و این کتاب خاطرات کامل این دوران است.

این مجموعه که با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از سوی سیدحسین ولی‌پور رزمی گردآوری شده است را انتشارات پیام آزادگان روانه بازار کتاب کرده است.

از فیضیه تا الرشید که در ۶۳۰ صفحه تدوین شده با دو جلد شومیز و گالینگور (جلد سخت) ارائه شده و شرکت چاپ و انتشارات در قطع رقعی چاپ و ارائه کرده است.
برچسب ها:

دین و اندیشه

168
0 0

لینک های مفید