شماره ۲۶۷ نشریه «اکو آو اسلام» منتشر شد

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اقدام به انتشار ۲۶۷ شماره نشریه «اکو آو اسلام» ویژه روز جهانی قدس به زبان انگلیسی کرده است.

این نشریه فرهنگی، تحلیلی ـ خبری حدود سی سال است که به قلم صاحب نظران حوزه های مختلف، با رویکردی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، پیوسته به چاپ رسیده و در بیش از ۱۲۰ کشور جهان عرضه شده است.

مقاله اول این شماره از مجله اکو آو اسلام به ارائه معرفی مختصری از تاریخچه روز جهانی قدس به فرمان رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ می‌پردازد. این مقاله همچنین نگاهی گذرا دارد به برگزاری این روز جهانی در کشورهای مختلف جهان و همچنین انعکاس این روز بزرگ در بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی).

مقاله دوم این شماره خلاصه‌ای است از  سخنرانی حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره روز جهانی قدس. ایشان در این بیانات به تشریح شرایط کنونی جهان اسلام و مواضع غرب و مسلمانان نسبت به شرایط کنونی بیت المقدس می‌پردازند و تلویحاً وظایف تمام مسلمانان جهان نسبت به مردم مظلوم فلسطین را برمی‌شمارند.

مقاله سوم، یک مقاله کاملاً علمی و بر پایه یافته ها و واقعیتهای مستند و علمی است که نویسنده در آن سعی می‌کند تا غاصب بودن و متجاوز بودن رژیم صهیونیستی جنایتکار و دولتمردان و سیاستمداران و ثروتمندان امریکایی که از این رژیم غاصب حمایت می‌کنند را به خواننده خود با واقعیت‌های کاملاً علمی اثبات نماید. نویسنده این مقاله از اندیشمندان به نام جهان اسلام است که مقالات بسیار زیادی در مجلات و روزنامه‌های بین‌المللی از جمله روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های ایران منتشر کرده است.

مطلب چهارم این شماره اختصاص دارد به مصاحبه با «رستموف» یکی از اندیشمندان قزاقستانی که ایشان کتابی درباره امام راحل به رشته تحریر درآورده است. در این مصاحبه که توسط رایزن فرهنگی در قزاقستان انجام شده است، رستموف به سوالات ما درباره ویژگی‌ها و ابعاد سیاسی و مذهبی و معنوی حضرت امام خمینی(ره) می‌پردازد و به خوبی نشان می‌دهد که جهان چه نگاهی به رهبر بزرگ و تاریخ ساز ایران دارد.

مقاله پنجم به واکاوی «معامله قرن» می‌پردازد. دسیسه‌ای که دولت ترامپ توانست با کمک آن و دریافت حمایت‌های یهودیان ثروتمند امریکا از جمله شلدون آدلسون و همسرش میریام که طرفدار انتقال سفارت امریکا از تل آویو به بیت المقدس بودند به ریاست جمهوری امریکا برسد و در نتیجه بلافاصله بعد از به قدرت رسیدن وعده‌های خود را عملی کرد.

در مقاله ششم، یوسف عبدالله به وعده خداوند درباره آزاد شدن مظلومان عالم از دست ظالمان عالم در سایه اتحاد و مبارزه و تلاش اشاره می‌کند و تاکید می‌کند که روز قدس و قدرت نمایی ملت‌های مسلمان در شرایط کنونی یکی از مهمترین راه ها برای حل مساله فلسطین است.

در مقاله هفتم، نویسنده به وقایع نگاری معامله موسوم به معامله قرن می‌پردازد. اهمیت این مقاله از آن جهت است که توسط یک روزنامه نگار غربی نوشته شده است و این به خوبی نشان می‌دهد که حتی غربی‌ها و رسانه‌های غربی نیز به ناکارآمدی و بی فایده بودن این طرح آگاهی دارند و می‌دانند که این قبیل تصمیمات و استراتژی‌ها کمکی به حل مساله فلسطین نخواهند کرد.

در آخرین مقاله به نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با اسرائیل و جلوگیری از زیاده خواهی‌های این رژیم صهیونیستی در منطقه پرداخته شده است.
گفتنی است؛ نسخه الکترونیک نشریات به همراه فایل Word آن بر روی سایت www.itfjournals.com در دسترس مخاطبین قرار گرفته و فایل حجم بالا جهت انتشار در خارج از کشور به آدرس ذیل قابل دانلود است.

برچسب ها:

دین و اندیشه

182
0 0

لینک های مفید