روز قدس آوردگاه نبرد مستضعفان جهان با جبهه‌ استکبار است

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    
به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز اندیشه و همفکر راهبردی بسیج (ماهر) بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

روز قدس میراث ماندگار سُبْحَانَ الََّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الََّذِی بَارَکْ نَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنََّهُ هُوَ السََّمِیعُ الْبَصِیرُ (سوره اسرا آیه ۱) است.

روز جهانی قدس یکی از فراگیرترین و مهمترین میراث حضرت امام (ره) در راستای احیا اسلام ناب محمدی (ص)، مبارزه علیه مستکبرین و حمایت از مستضعفین جهان محسوب می‌گردد.

روز قدس نماد وحدت و انسجام جهان اسلام و بیانگر حمایت تمام قد و دائمی انقلاب اسلامی از آرمان فلسطین، آزادی قدس شریف و بیانگر مبارزه همه جانبه و مستمر علیه اسرائیل و صهیونیسم بین الملل است.

روز قدس تأکیدی مکرر بر حمایت‌های جاودان و همیشگی انقلاب اسلامی از مستضعفان، مظلومان و محرومان عالم است.

روز قدس آوردگاه نبرد مستضعفان جهان با جبهه‌ی ظلم و کفر و استکبار است.

همان طور که رهبر انقلاب نسبت به مساله فلسطین مطرح فرمودند: "ما می‌گوئیم مبارزات همه جانبه‌ی ملت فلسطین – مبارزات سیاسی، نظامی، اخلاقی، و فرهنگی – باید ادامه پیدا کند تا کسانی که غاصب فلسطین هستند، تسلیم رأی ملت فلسطین بشوند. "

"محو اسرائیل یعنی: مردم مسلمان، مسیحی و یهودی فلسطین، خودشان دولتشان را انتخاب بکنند و بیگانه‌ها و اوباشی مثل نتانیاهو را بیرون کنند. محو اسرائیل یعنی این، و این اتفاق خواهد افتاد." / "قضیه فلسطین کلید رمز آلودِ گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلام است."

روز جهانی قدس مقدمه‌ای برای شکل گیری یک جوشش و کوشش فراگیر اسلامی و انسانی برای رهایی از این شرَّ مطلق است. اما امسال روز جهانی قدس با تلاش‌های تل آویو برای پیگیری طرح معامله قرن و در کنار آن سناریوی خطرناک الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی مقارن شده است. رژیم صهیونیستی با استفاده از فرصت ناشی از همه گیری ویروس کرونا و همچنین با حمایت آمریکا و در سایه انفعال، سکوت و بعضاً حمایت برخی رژیم‌های مرتجع عربی، در حال پیگیری دو سناریوی مذکور است. غافل از اینکه تلاش برای تحقق این دو طرح، زنجیره‌ای از واکنش‌های فراتر از کنترل اسرائیل و آمریکا را به دنبال خواهد داشت. به این خاطر است که روز قدس امسال اهمیت مضاعفی داشته و باید به فرصتی برای نشان دادن مخالفت عملی و علنی امت اسلام و آزادی خواهان جهان با توطئه‌های خطرناک صهیونیستی تبدیل شود.

اگر چه به علت همه گیری ویروس کرونا، اجتماعات جهانی تقریباً در تمام کشورها تعطیل شده است، اما این به معنای تعطیلی روز قدس نیست. چرا که با استفاده از فضای مجازی، شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی، می‌توان روز قدس را پرشورتر از سال‌های قبل برگزار نمود. و در این مجال از همه مهمتر آنکه ساعت ۱۲ روز جمعه یکپارچه همراه با امت جهانی اسلام گوش جان به فرمایشات و بیانات امام خامنه ای عزیز خواهیم سپرد.

روز قدس را همراه با نماد مبارزه با صهیونیست و شهید راه فلسطین (سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی) برگزار می‌کنیم:. فرمانده شجاع و اسطوره‌ای و استراتژیست نامداری که حقیقتاً "شهید راه فلسطین و قدس"برازنده اوست؛ او که نقش بزرگ و مهمی در زنده نگهداشتن روز قدس و آرمان فلسطین و همچنین تقویت مقاومت فلسطین داشته است.

راهبردها و راهکارهایی که امت اسلامی و ملت عزیز ایران می‌توانند به مناسبت یوم الله قدس در دستور کار داشته باشند:

الف: در حوزه‌ی اقتدار جهانی:

پیرو بیانات اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند: "جمهوری اسلامی در یک مبارزه‌ی عظیم با جبهه‌ی ظلم و استکبار است «و در فرازی دیگر فرمودند: "با انقلاب اسلامی احساس قدرت و عزت در کشور و مردم ما نهادینه شده است؛ البته دشمن درصدد است که اعتماد به نفس ملی ما را از بین ببرد" لازم است نکات زیر مورد توجه جدی مسئولان، نخبگان، آحاد ملت خصوصاً جوانان قرار گیرد:

۱- پای کار آوردن اراده ملی و توان نظام حاکمیتی برای شکست دادن دشمن در جبهه‌ی مبارزه با استکبار

۲- نهراسیدن از تهدیدهای دشمن و غلبه‌ی اقتدارآمیز و هوشمندانه بر سیاست‌ها و توطئه‌های نظام سلطه بویژه در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی

۳- اجرایی نمودن منویات رهبر انقلاب در حفظ عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن

۴- تلاش برای تقویت اعتماد به نفس ملی و مبارزه با تهدیدات دشمن در این زمینه

ب: حوزه اقتدار منطقه‌ای:

۱- ادامه‌ی مبارزات همه جانبه ی ملت فلسطین شامل مبارزات سیاسی، نظامی و فرهنگی تا شکست و سرنگونی رژیم اشغالگر قدس

۲- شکایات حقوقی از اسرائیل برای اشغال کرانه باختری، قدس، جولان، سینا و … با هدف آزادی کامل مناطق اشغالی

۳- تداوم مقاومت نظامی و ایجاد ناامنی و ترس و وحشت دائمی در اسرائیل برای پایان اشغالگری ۷۰ ساله

۴- تداوم کمپین‌های سیاسی و رسانه‌ای برای فرهنگ سازی جهانیِ اخراج اسرائیل از مناطق اشغالی و بازگشت فلسطینیان به سرزمین خود (مانند کمپین روز جهانی قدس همراه با گروه‌های مقاومت و آزادگان جهان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی / و سامانه راهپیمایی مجازی روز قدس)

۵- گسترش حضور قدرتمندانه‌ی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا

۶- پشتیبانی قاطع و همه جانبه از جبهه‌ی مقاومت و گسترش جغرافیای مقاومت در مواجهه‌ی با استکبار به محوریتآمریکا

۷- تلاش همه جانبه‌ی برای اخراج آمریکایی‌ها از عراق و سوریه و کل منطقه

مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج (ماهر)

۹۹/۳/۱

برچسب ها:

دین و اندیشه

155
0 0

لینک های مفید