مجموعه چکیده مقالات همایش فلسفه و هنر منتشر شد

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و چهارمین همایش بزرگداشت ملاصدرا از سلسله همایش‌های سالانه بزرگداشت حکیم ملاصدرا است که به موضوع محوری «فلسفه و هنر» اختصاص یافته است.

همان طور که پیش از این هم اعلام شد، با توجه به شرایط اجتماعی موجود در این ایام و لزوم پرهیز از تجمع به منظور جلوگیری از شیوع بیماری، همایش بزرگداشت ملاصدرا امسال به صورت مجازی برگزار می‌گردد.

بنابر اطلاع رسانی دبیرخانه همایش، پس از تصویب موضوع در شورای علمی و سپس هیئت امنای بنیاد حکمت اسلامی صدرا، فراخوان مقاله همایش در ۶ زیر عنوان اصلی و ۸۶ زیر عنوان فرعی، تنظیم و اعلان گردید.

محورهای اصلی فراخوان مقاله عبارت بودند از: فلسفه و سرشت هنر، مقام خیال در فلسفه و هنر، کارکرد هنر در فلسفه، هنر در سنت فلسفی اشراقی، خوانش فلسفی آثار هنری و هنر در برنامه «فلسفه و کودک».

پس از فراخوان عمومی مقاله جهت همایش، در مدت مقرر، ۱۲۱ عنوان چکیده و اصل مقاله از اساتید، صاحبنظران و پژوهشگران حوزه و دانشگاه به دبیرخانه همایش واصل گردید که از آن میان، ۶۳ عنوان چکیده مقاله در شورای علمی همایش پذیرفته شد که مجموعه این چکیده‌ها، به ترتیب الفبایی نام خانوادگی نویسندگان در این مجلد گردآمده است.

برای دریافت کتابچه چکیده مقالات، اینجا کلیک کنید.

مجموعه مقالات برگزیده همایش نیز پس از ارزیابی، برای استفاده پژوهشگران و علاقه مندان به زودی منتشر خواهد شد.

سخنرانی‌های برگزیده همایش هم از طریق همین پایگاه و دیگر رسانه‌های عمومی و مجازی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

برچسب ها:

دین و اندیشه

134
0 0

لینک های مفید