به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه : به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «تحلیل مصرف رسانهای» بر اساس دادههای پیمایش ملی ارزشها و نگرشهای ایرانیان به تحلیل مصرف رسانهای در ایران میپردازد.
این نوشتار دربردارندۀ ۱۰ مقاله از نویسندگان مختلف است که هر کدام سعی کردهاند بر اساس دادههای محدود موجود، مصرف رسانهای در ایران را از نگاهی خاص و برمبنای متغیرهای مختلف تحلیل کنند.
عناوین مجموعه مقالات به این شرح است:
«تحلیل مصرف فرهنگی جامعۀ ایرانی» - مهدی خوئی
«فرهنگ شهرت در ایران: تحلیلی بر ارزشها و نگرشهای ایرانیان» - احسان شاهقاسمی
«آسیبشناسی جریان اطلاعات در شبکههای اجتماعی؛ بررسی سادهپذیری و به اشتراکگذاری مطالب نامعتبر» - شاهو صبار و محمدرضا سعیدآبادی
«وضعیت مصرف رسانهای در ایران: از مصرف تا مشارکت رسانهای» - قلیپور و مرادی
«رسانهها و تغییرات نگرشی ایرانیان: یک مطالعۀ میدانی» - خیام عزیزیمهر و احسان شاهقاسمی
«مصرف رسانهای و مجازی شدن زندگی روزمره: از پاشایی تا پلاسکو» - عباس خورشیدنام
«دینداری و رفتار شبکهای: دینداران چگونه در فضای مجاز عمل میکنند» - علیرضا عبداللهینژاد و شاهو صبار
«رژیم مصرف رسانههای اجتماعی ایرانیان: تحلیل برآیند نگرشهای فرهنگی و اجتماعی» - مجتبی حاجیجعفری
«مصرف رسانهای و نگرشهای سیاسی در بین ایرانیان» - مهدی غلامزاده
«تحلیلی بر تغییر مرجعیت رسانهای» - محمد گرامیاننیک