دیدار آیت الله رمضانی با نماینده جنبش حماس

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران با حضور در مجمع جهانی اهل بیت(ع) با آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله رمضانی در ابتدای این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین «محمدجواد زارعان» معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز حضور داشت، با تسلیت ارتحال دکتر رمضان عبدالله دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی اظهار داشت: فلسطین فقط به عنوان یک موقعیت خاص در یک جغرافیای خاص نیست، بلکه مسئله فلسطین جهانی است و ملت فلسطین چه مسلمان و چه مسیحی باید در خصوص کشور خود تصمیم بگیرند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه جنایات صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی، طرح شوم معامله قرن و انتقال سفارتخانه آمریکا به بیت المقدس خلاف جریان‌های بین المللی است افزود: نسبت به قضیه فلسطین باید نگاه جهانی و بین المللی وجود داشته باشد و همه مسلمانان می‌توانند در این زمینه نقش ایفا کنند. و البته سازمان های دفاع از حقوق بشر هم باید به وظایف قانونی خود نسبت به رژیم صهیونیستی که برای رسیدن به مقاصد شوم خود از کشتار زنان بی دفاع و کودکان مظلوم هم دریغ نمی کند، عمل کند و در ضمن اعلام نگرانی و محکوم کردن جلوی اشغال و کشتار را بگیرند و سرزمین اشغالی را به فلسطینیان بازگرداند تا تمام آحاد ملّت فلسطین سرنوشت خود را تعیین نمایند.

آیت الله رمضانی در پایان ابراز امیدواری کرد مجمع جهانی اهل بیت(ع) نقش مثبتی در روشنگری و بیداری نسبت به فلسطین و جریان مقاومت داشته باشد.

در ابتدای این ملاقات خالد قدومی گزارشی از اقدامات جنبش مقاومت فلسطین(حماس) را مورد اشاره قرار داد و اظهار امیدواری کرد که دبیرکل مجمع با سوابق ارزشمند خود در حوزه بین الملل بیشترین توفیق را برای خدمت به اسلام و مسلمین داشته باشد.

برچسب ها:

دین و اندیشه

153
0 0

لینک های مفید