روضه مکشوفه برای حجاب برتر در جدیدترین شماره حلقه‌وصل

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق یزدانی، سردبیر ماهنامه حلقه‎وصل در سرمقاله شماره ۸۲ با طرح مثالی در نسبت میان «ماسک» و «حجاب» می‌نویسد: «وقتی مردم متوجه یک خطر جدی مانند کرونا می‌شوند و می‌فهمند عدم رعایت پوششی مانند ماسک، ممکن است چه خطراتی برای خودشان و دیگران داشته باشد، دست به کار می‌شوند و مدام به کسانی که این پوشش را رعایت نمی‌کنند، تذکر می‌دهند». یزدانی با اشاره به مساله همراهی مسئولان و رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ادامه می‌دهد: «یادمان باشد که کسی از پوشش بدش نمی‌آید و حاضر است محدودیت را بپذیرد اما باید توجیه عقلانی و دلیل روشن برای ایجاد این محدودیت خودخواسته برایش داشته باشیم تا با آن همراه شود. اگر محدودیت‌ها فرهنگ سازی شوند و همه جامعه با آن همراه شوند، تبدیل به مصونیت خواهند شد».

روضه مکشوفه برای حجاب برتر

حلقه‌وصل در بخش «لعل» ملزومات فعالیت فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب را بررسی کرده است و از این گفته که «فعالیت مطلوب در عرصه عفاف و حجاب چیست و چه نوع فعالیت‌هایی به بهبود وضعیت عفاف و حجاب در جامعه کمک می‌کند و چه نوع فعالیت‌هایی می‌تواند عرصه را برای فعالان این حوزه تنگ و دست دشمن را برای یکه‌تازی باز کند؟!». در این بخش با حجت‌الاسلام بیاتی درباره شاخص‌های کنشگری فعال در حوزه حجاب گفتگو شده است. همچنین از نگاه ۹ فعال جبهه فرهنگی انقلاب، چرایی اولویت داشتن حجاب در این شرایط اقتصادی و راهکارهای تقویت آن مورد بررسی قرار گرفته است.

«روضه مکشوفه برای حجاب برتر» عنوان گزارشی درباره آشفته‌بازار گرانی چادر و محصولات عفاف و حجاب در کشور است که خبرنگار حلقه وصل به آن پرداخته است. همچنین در این بخش می‌توانید یادداشت‌هایی از محمدحسن استرحام و مهدیه خادم را بخوانید.

همراه با راهیان قدس از مسیرهای کربلا...

در بخش «رواق» شماره ۸۲ ماهنامه حلقه‎وصل حرکت «پیاده الی بیت المقدس» به عنوان تدبیری برای تعطیل نشدن راهپیمایی روز قدس در روزهای شیوع ویروس کرونا پوشش داده است. در این بخش با محمدمهدی فاطمی‌صدر، مدیر مدرسه «وتر» گفت‌وگو شده است.

گزارشی از حرکت پیاده الی بیت‌المقدس در شهرهای کشور ترکیه و روستای عیسی‌آباد کرمان و یادداشت‌هایی کوتاه از دلدادگان مکتب انقلاب و امام خمینی (ره) که در شهرهای مختلف ترکیه به حرکت پیاده‌روی «الی بیت المقدس» پیوستند از دیگر موضوعات این بخش است.

شفافیت و پاسخگویی؛ اولویت اول جبهه فرهنگی انقلاب

در بخش «گره» شماره ۸۲ ماهنامه حلقه‎وصل محمدابراهیم دهقان، دبیر جبهه فرهنگی مردمی استان یزد از بررسی تأثیر زمینه اجتماعی در موفقیت یا عدم موفقیت یک مؤسسه و نیروهایش و عاقبت نیروهایی که در مؤسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی دارالعباده یزد آموزش دیدند، می‌گوید.

محمد محققی نیز در یادداشتی با عنوان «همه مقصرند و هیچ کس مقصر نیست!» به سرنوشت برخی از فعالین جبهه فرهنگی انقلاب بعد از شکست اقتصادی موسسه‌هایشان پرداخته است

کمیته امداد باید از ما یاد بگیرد!

بخش «سرو» ماهنامه حلقه‎وصل جایی برای بیان تجربه‎هاست. در شماره ۸۲ «سید قاسم حامدی» از چگونگی فعالیت مراکز آموزشی فرهنگی قرآنی و خیریه‌ای موفق در شهرستان آمل گفته و «کبری مهربان ظاهری» فعالیت‌های درون سازمانی و برون‌سازمانی مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا (س) آمل را روایت کرده است.

نظریه‌پردازِ کار تشکیلاتی برای تربیت نیروی انسانی انقلابی

حلقه‌وصل در شماره ۸۲ خود بخشی از خاطرات رهبر انقلاب از حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰ را منتشر کرده و گفتگویی کمتر دیده‌شده و ویژه از حجت‌الاسلام و المسلمین شهید محمدجواد باهنر درباره بررسی ابعاد فردی و اجتماعی شهید بهشتی را بازنشر کرده است.

تبیین مبانی تئوریک آزادی‌های لواشکی

بخش «هلاهل» ماهنامه حلقه‌وصل قرار است در قالب طنز، نسیم جبهه را به مشام افراد تک‎رو و انتقادناپذیر برساند. در این شماره یادداشت‌های طنزی با عناوین تبیین مبانی تئوریک آزادی‌های لواشکی، آقا اینجا خانواده نشسته، مصی چنج‌پسند و… را می‌توانید بخوانید.

نشریه حلقه‌وصل به مدیرمسئولی و سردبیری صادق یزدانی منتشر می‌شود. برای دریافت این نشریه می‌توانید با شماره تلفن ۸۸۳۹۵۳۲۴ ۰۲۱ تماس بگیرید. همچنین برای اطلاع از آخرین خبرها و گزارش‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، می‌توانید از سایت Hvasl.ir استفاده کنید.

برچسب ها:

دین و اندیشه

279
0 0

لینک های مفید