اعلام برنامه‌های فرهنگی هنری دهه ولایت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت عید قربان به این موضوع که در زندگی خود از چه چیزهایی بخاطر رسیدن به اهداف عالیه گذشتیم و چه چیزهایی را فدای رسیدن به کمال انسانی کرده ایم در قالب‌هایی چون قطعات کوچک نمایش مجازی، دعوت از کارشناس تربیتی و مذهبی می‌پردازد

اطعام علوی

ویژه پخت و توزیع ۱۰۰۰ پرس غذای گرم برای خانواده بی بضاعت و کودکان کار

غدیرانه

ویژه راه اندازی کارگاه تولید ماسک و توزیع آن برای کودکان کار

نگین ولایت

عید سعید غدیر خم بحق یکی از این مناسبت‌های مهم می‌باشد. از آنجا که یکی از اصلی ترین اهداف پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) از شکل دهی واقعه عظیم غدیر به اذعان شیعه و سنی، ایجاد وحدت و برادری در بین امت اسلامی حول محور شخصیت عظیم القدر امام علی ابن ابیطالب (علیه السلام) به عنوان معیار تشخیص حق می‌باشد، ما را بر این می‌دارد که از ظرفیت‌های این مناسبت با تبیین و ترویج صحیح و دلپذیرش، گامی درجهت نهادینه کردن پیام آن و الگوگیری صحیح متناسب با زمان کنونی داشته باشیم.

برنامه هنری «نگین ولایت در راستای رسیدن به این هدف با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی طراحی، ضبط ودر فضای مجازی اجرایی می‌گردد.

میثاق‌نامه

این برنامه در دهه ولایت به موضوعاتی همچون بیان مباحثی پیرامون ولایت حضرت علی (ع)، جایگاه ولایت و مقام ولایی ایشان در قرآن و روایات، اهمیت غدیر و جایگاه آن در قرآن و روایات در قالب تهیه کلیپ با قابلیت انتشار در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

خطبه‌های زندگی

بر مبنای ضرورت و اهمیت و بزرگداشت مناسبت‌ها و ایام مذهبی در کشورمان، تولید و پخش بسته‌های شنیداری و دیداری در دستور کار خود این مرکز قرار دارد و یکی از این مناسبت‌ها، دهه مبارک ولایت است که همواره از اهمیت والا یی نزد مسلمان برخوردار است

شامل تولیدات سمعی با موضوع سبک زندگی از منظر حضرت علی (ع)، حاوی خطبه‌ها و گفته‌ها، از این امام همام که به صورت روایی قابلیت انتشار در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را دارا می‌باشد.

مهر ولایت

انعکاس تصاویر گزارشی از نذورات مردمی در اعیاد قربان و غدیر، نظیر قربانی کردن و اهدا آن به آسایشگاه‌ها، توزیع شربت و شیرینی در سطح شهر، عیادت از بیماران، دورهمی های خانوادگی و کلاً جشن‌های مردمی در این ایام و بیان آداب و سنن مردم استان در اعیاد قربان و غدیر در فضاهای مجازی.

مژده رحمت

شعرخوانی مجازی ویژه عید سعید غدیر

در این برنامه با هدف آشنایی شهروندان با هویت دینی و الگوهای مذهبی رسول اکرم (ص)، ائمه هدی (ع)، بزرگان و علمای اسلام و غیره… می‌باشد. در این راستا فضائل امیرمومنان علی (ع) در قالب اینفوگرافیک توسط کتابخانه سرو به مناسبت دهه ولایت معرفی می‌گردد.

ارتباط دل‌ها

در این برنامه با هدف آشنایی شهروندان با بیانات مقام معظم رهبری در موضوع دعای عشق به مناسبت روز عرفه که از ایام دینی و مذهبی می‌باشد. شیوه اجرایی برنامه حاضر در قالب ویدئوکلیپ در فضای مجازی توسط کتابخانه سرو برگزار می‌گردد.

تجلی گاه توحید ناب

این برنامه با هدف آشنایی شهروندان با الگوهای دینی رسول اکرم (ص)، ائمه هدی (ع)، بزرگان و علمای اسلام و غیره… می‌باشد. شیوه اجرایی برنامه حاضر به معرفی کتاب به مناسبت دهه ولایت با موضوع عید غدیر در قالب کتاب صوتی (پادکست) در فضای مجازی توسط کتابخانه سرو برگزار می‌گردد.

میثاق ماندگار

این برنامه با هدف آشنایی شهروندان با الگوهای دینی رسول اکرم (ص)، ائمه هدی (ع)، بزرگان و علمای اسلام و غیره… می‌باشد. شیوه اجرایی برنامه حاضر به معرفی کتاب به مناسبت دهه ولایت در قالب کتابشناسی توصیفی غدیر خم در فضای مجازی توسط کتابخانه سرو برگزار می‌گردد.

نسیم بهشت

این برنامه با هدف آشنایی کودکان با الگوهای دینی رسول اکرم (ص)، ائمه هدی (ع)، بزرگان و علمای اسلام و غیره… می‌باشد. کودکان با شیوه اجرایی کشیدن رسم نقاشی در موضوع فضائل امیرمومنان علی (ع)، عید غدیر عید قربان به مناسبت دهه ولایت در فضای مجازی توسط جام باشگاه کتابخوانی کودکان کتابخانه سرو برگزار می‌گردد.

علی تنهاست

علی علیه السلام در اندیشه‌های دکتر علی شریعتی

نیایش آسمانی

قرائت دعای عرفه

نغمه علوی

مولودی خوانی به مناسبت عید سعید غدیر

فصل دلدادگی

تولید محتوا در قالب استوری با موضوع دهه ولایت

نمایشنامه خوانی پروانه در قفس

اجرای نمایشنامه خوانی در فضای مجازی با مشارکت کانون ویدار به مناسبت عید سعید قربان.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره گویای ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.

برچسب ها:

دین و اندیشه

256
0 0

لینک های مفید