موشک‌های سپاه مایه‌ ارتقاء غرور و روحیه ملی شد

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، درپی پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله تروریستی و کورکورانه دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران به مردم عادی و بی‌گناه شهر قهرمان اهواز، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، موسس و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران، صبح امروز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه جاری پیش از درس خارج فقه در حوزه علمیه امام رضا(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت.

مشروح سخنرانی آیت الله رشاد بدین شرح است؛

خطوط قرمز نظام نقض ناپذیر است

روز گذشته بار دیگر اقتدار نظام اسلامی در قبال شیطنت‌ها و رذالت‌های کفر و تکفیر در مقابل چشم جهانیان با اقتدار و زیبایی تمام به نمایش گذاشته شد. پاسخ انتقام آمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رذالت و جنایت عوامل کفر و تکفیر در اهواز بسیار دلپذیر بود و باعث ارتقاء غرور ملی و تسلی خاطر خانواده‌ها و ملت داغدار شد که شاهد قطعه قطعه شدن پیکر مدافعان حریم استقلال و عرض و تمامیت عرضی کشور و آحادی از مردم عادی و حتی اطفال خردسال بودند.

دشمن باید بداند چنان که رهبر فرهمند انقلاب فرموده بودند در برابر هر ضربه‌ای، ده ضربه دریافت خواهند کرد، خطوط قرمز نظام و انقلاب اسلامی نقض ناپذیر است و هر کس به این خطوط قرمز تحدی کند به سختی مجازات خواهد شد.

موشک‌های سپاه با اندکی تغییر می‌تواند قلب تلاویو را نشانه برود

اینکه از صدها کیلومتر آن‌سو تر تصور می‌کنند که در زیر سایه نیروهای آمریکایی در امنیت‌اند، این خطاست هیچ جای عالم خاصه منطقه برای اشرار و رذائل کفار، تکفیری‌ها، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها، امن نیست و با اندک تغییر مسیر، این موشک‌ها می‌تواند قلب تلاویو و همچنین شهرهای اصلی حکومت سعودی‌ها و تاسیسات راهبردی کشورهای سرسپرده کفر، که با اعتماد به کفر، با ایمان و مومنین کشورهای اسلامی اعلان جنگ می‌کنند را هم نشانه برود.

حفاظت از حکومت و ولایت اسلامی از اوجب واجبات است

یگان موشکی و تاسیسات موشکی جمهوری اسلامی مصداق تمام «اعدوا لهم ماستطعتم» است و جزء واجبات است، چون اصل حراست و حفاظت از حکومت و ولایت اسلامی از اوجب واجبات بوده و از تمام فروع دینی واجب‌تر است.

ابزار و امکاناتی که توان و ظرفیت دفاع از امر حکومت را فراهم می‌کند از اوجب واجبات است و اقدام به تولید و حفظ و کاربرد آن از وظایف شرعی است. لذا هرگونه سلاحی که برای تامین امنیت نظام اسلامی و عرض کشور و امت اسلامی لازم باشد، به لحاظ شرعی و عرفی، تولید و توسعه و نگهداری آن هیچ محدودیتی ندارد و البته هرگونه سلاحی که بتوان با او مانع تهاجم دشمن و به خطر افتادن امنیت نظام و ملت اسلامی شد، هرچه که باشد مباح است و قهراً در مقام ساخت و استعمال آن، باید جهات شرعی رعایت شود و طبعاً افراد بی‌پناه و بی‌گناهی که درگیر جنگ نیستند باید از آسیب کاربرد این سلاح‌ها در امان باشند.

امنیت ایران در گروه مجهز بودن به سلاح موشکی است

ما هیچ دلیلی مبنی بر اینکه نوعی از سلاح آنگاه که کاربرد متعارف دفاعی دارد مجاز نباشد، نداریم بلکه اطلاقات ادله می‌گوید، هرگونه سلاحی که برای حفظ دین و حکومت دینی لازم باشد را می‌توان تولید کرد. همچنین کاربرد سلاح در اسلام قوانین دقیقی دارد و رعایت آن قوانین از لوازم ساخت، داشت و کاربرد محسوب می‌شود.

اینکه ما در مدت کوتاه به قدرت موشکی بزرگ جهان تبدیل شدیم و امروز همین که از این اقدام برخورداریم که در فاصله زمانی محدود برای دومین بار از این تسلیحات در خارج از کشور استفاده کردیم، دشمنان عدالت و امنیت را نگران کرده و آنها را تهدید می‌کند، و اینکه ما در امنیت زندگی می‌کنیم؛ امنیتی که هیچ یک از کشورهای منطقه از آن برخوردار نیستند، اینها همه در گروی مجهز بودن ما به این سلاح است. پس بنابراین هر سلاحی که چنین خاصیتی را برای ما فراهم کند، باید از آن بهره‌مند باشیم و کاربرد آن باید با ضوابط شرعی منطبق باشد.

تولید، داشت و کاربرد به موقع و مطابق با ضوابط شرعی سلاح‌های پیشرفته‌ از واجبات است

سرّ اصرار قدرت‌ها و خاسته امریکای جبار و غدار بر موضوع عدم حضور ایران در منطقه، ناامن کردن آن است که ما این اجازه را به آنها نمی‌دهیم. اصرار آنها در محدود کردن توان موشکی نیز برای به خطر انداختن امنیت ماست و چه چیزی برای بشریت بالاتر از امنیت و عدالت است؟ و چه چیزی برای امت اسلامی مهمتر از امنیت و عدالت خواهد بود؟ و چه چیزی برای کشور اسلامی ما بالاتر و مهمتر از امنیت و عدالت است؟ عدالت و امنیتی برای داخل و برای منطقه.

هر آنچه ارزش است و هر آنچه فی‌نفسه ارزشمند است، تنها و تنها در سایه عدالت و امنیت قابل تأمین خواهد بود. وقتی تأمین عدالت و امنیت در این عالمی که قانون جنگل در آن حاکم است، در رهن تأمین سلاح‌های پیشرفته دفاعی و مقابله‌گر با تهدیدهاست؛ تولید، داشت و کاربرد به موقع و مطابق با ضوابط شرعی چنین سلاح‌های پیشرفته‌ای، از اوجب واجبات خواهد بود.

اقتدار نظامی ما ناشی از برخورداری ما از سلاح موشکی است

بنده به عنوان طلبه‌ای کوچک، از لسان طلاب و حوزه‌های علمیه از سپاه پاسداران، نیروی هوا فضای سپاه قهرمان پاسداران انقلاب اسلامی، سربازان گمنام و نیروهای مشرف جمهوری اسلامی در منطقه تشکر می‌کنم و سلام و درود می‌فرستیم بر ارواح مطهره‌ی شهدایی که در مسیر ایجاد این مجموعه عظیم و تولید این سلاح‌های کاربردی و راهبردی و بسیار بسیار استراتژیک مخصوصا شهید بی‌ادعای ایران سردار حسن تهران مقدم و همکاران آن بزرگوار که از صفر به صد دست یافته‌اند و امروز بخش عمده اقتدار نظامی ما ناشی از برخورداری ما از این سلاح پیشرفته و کارآمد است که قالب کشورهای منطقه از داشتن آن محروم‌اند و جربزه‌ی تولید و کاربرد آن را ندارند.

با وجود اقتدار ایران در منطقه، امریکا جرات تحرک ندارد

اگر امروز ما دارای این سلاح نبودیم، امریکا لحظه‌ای در تهاجم نظامی به کشور ما درنگ نمی‌کرد. آنها می‌دانند در حدی که چند تروریست، دزدانه چند سلاح سبک را از روزهای پیشتر در نقطه‌ای پنهان کرده باشند و از غفلت جمعیت و ازدحام اجتماع سوءاستفاده کرده و دست به قتل عام افراد عادی در یک میدان مانور تشریفاتی نظامی زده باشند، چنین پاسخی را دریافت می‌کنند، آنها می‌دانند که اگر بنا باشد تا اقدام نظامی دیگری کنند، پاسخ آن اقدام نظامی بزرگتر، حادتر و سنگین‌تر خواهد بود. لهذا جرات نمی‌کنند تا در منطقه و بدون اذن ما تحرکی انجام دهند و روشن است سلاح‌های پیشرفته نیروهای جمهوری اسلامی  قادرند در هر نقطه‌ای دشمن را زمین‌گیر کرده و اگر تعرضی به حدود استقلال مرزها، منافع و تأسیسات ما از آنها سربزند، درگیری سختی را شروع خواهند کرد ولی هرگز نمی‌توانند پایان دهنده چنین تعرضی جز به اراده‌ی جمهوری اسلامی ایران باشند.

درود و سلام می‌فرستیم به ارواح مطهره‌ شهدایی که چنین میراث ارزشمندی که پشتوانه اقتدار جمهوری اسلامی است را به ارث گذاشته‌اند.

برچسب ها:

دین و اندیشه

126
0 0

لینک های مفید