دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با خانواده شهید هادی باغبانی

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس سازمان تبلیغات اسلامی شب گذشته به همراه جمعی از مسئولان و مدیران حوزه هنری این سازمان با خانواده شهید مدافع حرم؛ هادی باغبانی دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در این دیدار ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید باغبانی و سایر شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس، گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب امر فرمودند که مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی را به عهده بگیریم با دوستان بحث می‌کردیم که پیش از هر کاری در سازمان اول باید بیاییم و از محضر خانواده شهدا استضائه و کسب نور کنیم. طبیعتا هم در جایی مثل سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری باید بیشتر رفت سراغ شهدای فرهیخته‌ای که اهل رسانه و فرهنگ و هنر بوده‌اند.

وی ادامه داد: شهدا رفته‌اند اما الان هم نورانیت آنها افزون است و جزء اعتقادات ماست که بیشتر از گذشته هم خانواده خود هم ما و جامعه را بهره‌مند می‌کنند. غرض قلبی و درونی ما این است که آمده ایم برای تکریم و احترام و عرض ادب. آمده ایم از شما نور بگیریم که قوت قلب و توشه راهمان باشد. ان شا الله بتوانیم در مسیر سخت و دشواری که شهید باغبانی طی می‌کردند، گام برداریم.

قمی همچنین تصریح کرد: آمده‌ایم طلب استمدادی هم از سید الشهدا (ع) در آستانه محرم بکنیم. ما موظف به انجام تبلیغات اسلامی هستیم. مسئولان حوزه هنری با روش هنرمندانه و ما هم به روش‌های دیگر موظف به انجام این کار هستیم. امیدواریم بتوانیم این مکتب را ترویج و تبیین و تبلیغ کنیم و به فضل خداوند عالم به مدد نور شهدا خصوصا شهید هادی باغبانی عزیز که به گردن ما حق دارد، حرکت قدرتمندی را شروع کنیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی از شهدای مدافع حرم به‌عنوان نماد پیروزی فرهنگی ما یاد می‌کنند. دشمن در دهه هفتاد آمد ریشه ما را بکند اما نتوانست و دیدیم که شهید باغبانی‌ها و حججی‌ها در بین جوانان ما بالیدند. به تعبیر رهبر انقلاب شهدای مدافع حرم نماد اقتدار و حرکت رو به جلوی جامعه هستند.

وی افزود: شهدا در قهقهه مستانه‌شان «عند ربهم یرزقون» هستند و ما هستیم که «پای در گل» گرفتار مانده‌ایم و نیازمند دعای شهدا و خانواده آنان هستیم. شما به شهدا اتصال دارید و دعایتان مقبوله است دعا کنید ما رهرو خوبی در مسیری باشیم که شهید باغبانی طی می کردند.

مریم مهدی پور هسمر شهید هادی باغبانی نیز در این دیدار ضمن بیان ویژگی‌های اخلاقی و نوع علاقه‌مندی‌های آن شهید بزرگوار، گفت: هر وقت مشکل بزرگی برای ما پیش می‌آید انگار ایشان اعلام حضور می‌کنند که من هستم نگران نباشید مشکلتان حل می‌شود. واقعا هم همین طور است. مخصوصا به شدت حواسشان به دخترم؛ رضوانه هست.

وی در ادامه به روحیات ظریف رضوانه؛ دختر ۸ ساله شهید هادی باغبانی اشاره کرد و گفت: رضوانه ۱۱ مرداد متولد شده و سه سال بعد پدرشان هم در ۲۸ مرداد به شهادت رسیده است، خوشبختانه الان معنای شهادت را درک کرده و پدر خود را قهرمان می‌داند.

محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری، محمد حمزه زاده قائم مقام رییس حوزه هنری، خسرو زینال پور معاون آموزش و پژوهش حوزه هنری و غلامرضا محمدی مدیرکل دفتر برنامه ریزی فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان تبلیغات اسلامی از جمله افرادی بودند که حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی را در این دیدار همراهی کردند.

هادی باغبانی خبرنگار، کارگردان و مستندساز ایرانی است که در سال ۱۳۹۲ در حین تصویربرداری از حوادث و وقایع جنگ در سوریه به شهادت رسید.

برچسب ها:

دین و اندیشه

200
0 0

لینک های مفید