کتاب «نگرشی نوین بر مدیریت تخصصی با رویکرد دینی» منتشر شد

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرنگار مهر، ساختار پژوهشی این کتاب ریشه در چشم انداز میان رشته ای و فرهنگی و … دارد که به اقتضای حال و شرایط زمان، مکان، ویژگی های مخااطبان و … با ابعاد فن آوری اطلاعات و دانش روز پیوند خورده است و ثابت شده پژوهشها، نگرش ها و نگارش هایی که به صورت میان رشته ای سامان دهی و عرضه شده است، بسی ژرف تر، توانمندتر و اثربخش تر بوده و راه توفیق را به کمال پیموده است.

هدف از نگارش این کتاب پیوندی دیرینه با دو رویکرد علمی و عملی دارد و از این مولفه ها تاثیر می پذیرد. چه بسا رفتار یک مدیر و رهبر، پیرو متغیرهای مستقلی است مانند ویژگی های پیروان، سازمان و شرایط زمان، مکان و …

تعدیل این رفتارها و کنترل غرایز در سایه سار آموزه های دینی است تا با خود مدیریتی یک مدیر باورمند، کارآمدتر عمل کند.

نویسنده در کتاب عرصه های مدیریت تخصصی را به هشت مورد تقسیم کرده است:

مدیریت استراتژیک

مدیریت سلامت و ایمنی

مدیریت بهره وری

مدیریت پروژه

مدیریت زیست محیطی

مدیریت فرهنگی

مدیریت فرآیند

مدیریت کیفیت

در بخشی از کتاب در بیان مفهوم مدیریت رفتار سازمانی آمده است: «زندگی و رفتار سازمانی عبارت است از: رویکردهای مشترک افراد بر مبنای فرهنگ سازمانی، ارزش های مشترک، احساس هویت جمعی، جو سازمانی و ادراکات مشترک که برخاسته از روابط رسمی و غیر رسمی سازمانی است. بنابراین مدیریت رفتار سازمانی عبارت است از درک، پیش بینی و کنترل رفتار انسان در سازمان و تعامل افراد و گروه ها در سازمان به منظور بهره وری سازمانی و تحقق هدف های آن.»

کتاب «نگرشی نوین بر مدیریت تخصصی با رویکرد دینی» نوشته احمدعلی افتخاری در ۲۱۹ صفحه در هزار نسخه با قیمت ۲۰۰۰۰ تومان توسط انتشارات کتاب آوا در سال ۱۳۹۷ منتشر شده است.

برچسب ها:

دین و اندیشه

157
0 0

لینک های مفید