جریان شیعه انگلیسی دنبال ایجاد انحراف در عزاداری امام حسین (ع)است

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه  «از سکوت تا بایکوت» به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و با موضوع شگردهای رسانه های نظام سلطه در انحراف قیام عاشورا، بهانه قرار دادن عاشورا و عزاداری برای ایجاد اختلاف مذهبی بین شیعه و سنی و با حضور غلامرضا گودرزی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

گودرزی در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان کرد: سه نوع عزاداری برای سید الشهدا (ع) وجود دارد. اولین نوع آن عزاداری سنتی بوده که رسالت اصلی آن انتقال پیام پرمحتوای عاشوراست.

وی در ادامه این مطلب افزود: نوع دوم عزاداری ها، عزاداری هایی است که با تمرکز بر جنبه احساسی قیام اباعبدالله (ع) و تنها با قصد ایجاد انگیزه و شور و حرارت در جوانان و بعضاً بدون سخنرانی برگزار می شود که معمولا خود را از بصیرت افزایی محروم می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به نوع سوم عزاداری ها گفت: برخی عزاداری ها عامداً برای ایجاد اختلاف بین تفکر شیعی و سنی طراحی می شوند. منشأ این طراحی ها عمدتا از جریان شیعه انگلیسی است که به دنبال توهین بوده و دقیقا در ایام وحدت پیام برائت منتشر می کنند و سعی دارد ایام عزاداری امام حسین (ع) را که عامل وحدت همه ادیان الهی است را به عامل ایجاد افتراق تبدیل کند.

گودرزی در ادامه برنامه از سکوت تا بایکوت رادیو گفت و گو اظهار داشت: این تحریکات در آستانه راهپیمایی عظیم اربعین هم دیده می شود. اهل تسنن، شیعه و مسیحی و صاحبان هر نوع اندیشه ای در راهیپیمایی عظیم اربعین شرکت می کنند اما برخی تلاش می کنند این فضا را به فضای تقابل بین اندیشه های شیعی تبدیل کنند که سرمنشا آن به جریان صهیونیستی می رسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) مطرح کرد: با توجه به اینکه ماجرای عاشورا و نهضت امام حسین (ع) یک پتانسیل بزرگ برای حرکت آخرالزمانی ماست بنابراین بعید نیست که نفوذ در اینجا هم شکل بگیرد و حتی در قالب عزاداری های ساختگی و هدفمندی که در جهت تخریب قیام عاشورا هستند نیز ایجاد شود.

گودرزی در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان کرد: متاسفانه سیطره فضای مجازی به گونه ای شده که نمی توان خود را از این بار شبهات جدا کنیم.

برچسب ها:

دین و اندیشه

146
0 0

لینک های مفید