ائتلاف نخبگان درجهان می تواند بابسیاری از چالش های صلح مقابله کند

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی در آستانه برگزاری همایش «روز جهانی صلح ۲۰۱۸» ، ساختن جهانی سرشار از صلح، عدالت و احترام به کرامت انسانی را امری مهم  دانست و بر ضرورت صلح مبتنی بر عدالت تاکید نمود.

داود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی در راستای برگزاری این همایش بر این نکته اذعان داشت: تبیین مفهومی و آسیب شناسی صلح و عدالت در جهان از محورهای اصلی همایش روز جهانی صلح ۲۰۱۸ است.

وی افزود: قدرتهای بزرگ، همواره جهان اسلام را بزرگترین تهدید صلح معرفی نموده و اذهان عمومی را نسبت به اسلام ستیزی و ایران هراسی درجهان ترغیب می کنند ؛ از اینرو مجمع جهانی صلح اسلامی به عنوان یک سازمان مردم نهاد فعال در حوزه صلح  با برگزاری چنین نشست ها، کنفرانسها و همایش هاییمی تواند گامی موثر جهت خنثی سازی اهداف و برنامه های قدرتهای بزرگ در جهان بردارد.

عامری ادامه داد: تا زمانی که برخی قدرت ها و سازمان های مدافع حقوق بشر با رویکرد استثناگرایی و سلیقه ای با مبحث صلح، امنیت و گروه های تروریستی برخورد و یا اِعمال نظر کنند؛ دست یافتن به صلحی عادلانه و پایدار محقق نخواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: ائتلاف نخبگان در جهان می تواند با بسیاری از مشکلات و چالش های پیش روی  صلح وبشریت  مقابله نموده و با استفاده از ظرفیت های علمی و فرهنگی خود و با ارایه راهکارهای دقیق و منطقی گره گشای بسیاری از موضوعات و پدیده ها در جهان باشد.

این همایش به جهت محتوایی سومین پیش نشست «کنفرانس جهانی صلح و عدالت با تاکید بر اندیشه های مقام معظم رهبری»(مدظله العالی) است که در اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

برچسب ها:

دین و اندیشه

148
0 0

لینک های مفید