بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی در محکومیت حادثه تروریستی اهواز

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع جهانی صلح اسلامی در محکومیت حادثه تروریستی اهواز بیانیه صادر کرد؛ متن این بیانیه در ادامه می آید.

صلح،ثبات و امنیت از مطالبات اساسی ملت­ها است که همه مردم، نخبگان، سازمان های مردم نهاد و سازمان های بین المللی برای تضمین و تحقق آن یکصدا هستند. با اینحال جهان شاهد آن است که هر از گاهی، گروهی تروریستی که مخالف آرامش، انسانیت و کرامت انسان ها هستند با حمایت برخی قدرت های بزرگ و مرتجع با اقدامات ظالمانۀ خود، کودکان، زنان ومردان  بیگناه را هدف قرار می دهند و صلح و امنیت منطقه ای و جهانی را تهدید کرده و یا نقض می کنند.

جمهوری اسلامی ایران در  ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۷ در حالیکه در ماه محرم سوگوار امام شهید خود بود و در گرامیداشت سالروز هفته دفاع مقدس، رژه نیروهای دفاعی خود را نظاره گر شده بود، گروهی تروریستی و جنگ طلب که از حمایت برخی دولت های منطقه و قدرت های سلطه گر نیز برخوردار بودند؛ تعدادی از شهروندان و مدافعان عزت و امنیت ایران اسلامی را به خاک و خون کشیدند.

مجمع جهانی صلح اسلامی ضمن محکومیت این اقدام غیرانسانی و بازیگران قدرت ها و دولت های دخیل درآن، بار دیگر نگرانی خود را از وجود پدیده شوم تروریسم که با نقض کرامت انسانی و حقوق بشر و بشردوستانه همراه بوده است، اعلام می دارد و با تأکید بر لزوم بازبینی گفتمان جهانی مقابله با تروریسم، اعتقاد راسخ دارد که ریشه کنی تروریسم و افراط گرائی تکفیری در منطقه، منوط به توجه ویژه به عوامل شکل دهی این جریان ها و پاسخگوئی برخی بازیگران فرامنطقه ای در قبال تجهیز، تامین مالی و مدیریت ناامنی و بی ثباتی توسط تروریست ها در منطقه است.

مجمع جهانی صلح اسلامی معتقد است اقتدار و امنیت ایران اسلامی هرگز با اینگونه اقدامات کور تروریستی خدشه‌دار نخواهد شد و با این حادثه، انسجام و وحدت ایران تقویت شده ولی با این حال و در راستای اهداف والای خود، همه نخبگان، سازمان های مردم نهاد و مجامع بین المللی را به ایفای مسئولیت خود در مقابله با تروریسم و برقراری صلح عادلانه فرا می خواند و از همه کشورها می خواهد که برای ایجاد جامعه و جهانی ایمن، همگی بر اساس تعهدات خود تحت حقوق بین المللی و سایر قطعنامه های شورای امنیت به طور فعال به مبارزه با تروریسم و گروه های تروریستی بپردازند.

مجمع جهانی صلح اسلامی

یکم مهرماه ۱۳۹۷

برچسب ها:

دین و اندیشه

153
0 0

لینک های مفید