کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی مصرف» منتشر شد

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی مصرف» نوشته پیترکوریگان با ترجمه شایسته مدنی لواسانی با نگاهی به ظهور تاریخی «مصرف» از دیدگاه‌ سیاسی، اقتصادی و اخلاقی، توسعه مصرف را به‌ مثابۀ یکی از اجزای مهم در زندگی روزمره بررسی و با رویکردهای جامعه‌شناختی، نظریات مصرف و عملکردهای مصرفی در حوزه‌های خاص و مختلف تبیین می‌کند. پژوهشگر این اثر، مصرف را با معنای اجتماعی در ارتباط می‌داند و آن را جایی برای بیان تمایزات اجتماعی تلقی می‌کند.

از ویژگی‌های بارز این اثر آن است که خواننده را با نظریات اصلی و شاخه‌های مهم جامعه‌شناسی مصرف آشنا می‌کند. نویسنده همچنین با تلفیق این نظریات با پژوهش‌های کاربردی و با استناد به پژوهش‌های مرجع و معتبر در حوزه‌های تخصصی به ارائه نتایج می‌پردازد.

«اشیاء، کالاها و غیرکالاها»، «مغازه­‌ها و خریدکردن»، «تبلیغات»، «مجلات زنان»، «خانه»، «غذا و نوشیدنی»، «توریسم»، «بدن» و «مد و پوشاک» برخی از عناوین فصل‌های این کتاب است.

کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی مصرف» نوشته پیترکوریگان با ترجمه شایسته مدنی لواسانی توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با قیمت ۲۹ هزارتومان روانه بازار نشر شده است. 

برچسب ها:

دین و اندیشه

185
0 0

لینک های مفید