فرهنگ اتصال؛ تاریخ انتقادی رسانه های اجتماعی

به نقل از سایت اخبار دین و اندیشه :    

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فرهنگ اتصال:تاریخ انتقادی رسانه های اجتماعی» نوشته یوزه فن دایک در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، توسط «حسین حسنی» ترجمه شده است. این کتاب تاریخ انتقادی رسانه های اجتماعی را در هشت فصل مورد بررسی قرار می دهد. این کتاب توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار شده است.

کتاب «فرهنگ اتصال با ارائه تحلیل تاریخی و انتقادی ظهور پلتفرم‌های بزرگ درزمینهٔ یک اکوسیستم به‌سرعت در حال تغییر از رسانه‌های رابط؛ ظهور رسانه‌های اجتماعی را مطالعه می‌کند.
José van Dijck، یک منشور تحلیلی ارائه می‌دهد که می‌تواند برای مشاهده فرهنگ فناوری به همراه جنبه‌های اجتماعی-اقتصادی این تحولات و بررسی اصول ایدئولوژیکی به اشتراک گذاشته‌شده میان پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌ اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد. این مطالعه جذاب برای تمام خوانندگان علاقه‌مند به رسانه‌ها اجتماعی، ایده آل خواهد بود.

از کتاب :

طی یک دهه گذشته ، زندگی شخصی و حرفه ای آن ها به تدریج با پلتفرم های شبکه های اجتماعی انباشته شده است .پلتفرم هایی همانند فیسبوک ، یوتیوب ، ویکی پدیا و بسیاری از رسانه های دیگر به افراد امکان می دهد ، همانند خانواده آلوین از طریق به اشتراک گذاری محتوای ارتباطی و ابزار خویشتن ، ساختن مسیرهای شغلی و لذت بردن از زندگی های اجتماعی آنلاین [با دیگران] اتصال برقرار کنند . در واقع ، حضور گسترده پلتفرم ها افراد را بر می انگیزد تا بسیاری از فعالیت های اجتماعی ، فرهنگی و حرفه ای خود را به این محیط‌های آنلاین منتقل کنند . برای نوجوانی همانند زارا آلوین تصور زندگی بدون فیسبوک دشوار است و ساندرا به طور عمده برای تداوم  ارتباط با مشتریان به توئیتر وابسته شده است.

جهت خرید آنلاین کتاب  می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.sooremehr.ir

برچسب ها:

دین و اندیشه

140
0 0

لینک های مفید